کد خبر: 25138
A

هدیه "دلواپسان" به مشهد: کاهش گردشگران خارجی

کاهش ورود گردشگران عرب به مشهد میزان اشغال تختهای هتلهای مشهد را هم اینک به کمتر از نصف نسبت به سالهای گذشته رسانده است. حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن کشور در مشهد سال 94 موجب ریزش دو سوم گردشگران عرب کلانشهر مشهد شده است.

هدیه "دلواپسان" به مشهد: کاهش گردشگران خارجی

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از نواندیش، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: تا پیش از آبان 94 شرایط بسیار خوبی از نظر حضور گردشگران عرب حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و بحرین در مشهد وجود داشت که موجب رونق اقتصادی و اشتغال در این کلانشهر شده بود. 

محمد قانعی گفت: بعد از آن حوادث شمار گردشگران عرب در مشهد دست کم دو سوم کاهش یافت و ورود گردشگران کویتی نیز تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفت. 

وی افزود: همزمان با این مساله فعالیت خانه های شخصی و اماکن غیرمجاز اقامتی نیز ضربات مهلکی بر صنعت هتلداری وارد کرده است. 

قانعی افزایش بی رویه، بدون مطالعه و نیازسنجی در ساخت هتلهای جدید در مشهد و افزایش شمار هتلها بیش از ظرفیت و نیاز دومین کلانشهر مذهبی جهان را دیگر عامل صدمه زننده به سودآوری و فعالیت این صنعت در مشهد ذکر و بیان کرد: فعالیت خانه های شخصی و اماکن اقامتی غیرمجاز و بدون نظارت دستگاههای متولی موجب شده مالکان هتلها نیز در مشهد در رقابتی منفی خدمات خود را با پایین ترین نرخ ارائه دهند تا سرمایه آنان بیش از این زیان نبیند. 

وی ادامه داد: در کنار این سیاستها، تعدیل نیروی انسانی از دیگر راهکارهای باقی مانده برای هتلداران مشهدی می باشد که رکود حاکم بر سودآوری این صنعت آن را رقم زده است. 
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: سرمایه گذاری در صنعت هتلداری و حتی ماندگاری سرمایه بخش خصوصی در قالب این صنعت دیگر توجیه اقتصادی ندارد. ساخت کمترین هتل با پائین ترین درجه نیازمند حداقل 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری است. 
وی افزود: هم اکنون 60 درصد گنجایش هتلهای مشهد تکمیل شده در حالی که این درصد می بایست افزون بر 75 درصد باشد لذا هم اینک هتلها در این شهر با کمترین میزان اشغال ممکن در فصل تابستان مشغول فعالیت هستند. 

35 هزار نفر در سطح کشور در بخش هتلداری شاغل هستند. سالانه سه میلیون گردشگر خارجی و 25 میلیون گردشگر داخلی به مشهد سفر می کنند. گنجایش اسمی پذیرش هتلهای مشهد 50 هزار نفر است که در اوج فصل سفرها به 75 هزار نفر نیز می رسد. 
214 هتل در مشهد فعالیت دارند. خراسان رضوی با 52 درصد واحدهای اقامتی دائم کشور شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر در مجموع هزار واحد از این مراکز اقامتی را در خود جای داده است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • Iman

    خخخ اتفاقا این هدیه اصلاح طلبانه به مشهد دیدن مشهد پر رونقه چیزیشم به اصلاح طلبا نمیدن برداشتن یه سری ادمو به اسمه اصولگرا فرستادن صفارت تا نون مشهدیا و اصولگراهارو اجر کنن چرا هیچ پلیسی نبود مقابله کنه باهاشون چطوری انقدر ازاد تونستن برن پس این کاره خودتونه به اسمه بقیه تمومش میکنید همین اصلاح طلبا بودن زمان احمدی نژاد رفتن به دشمنامون گفتن تحریمارو زیاد کنن اینا همه کار ازشون برمیاد

ارسال نظر