کد خبر: 25149
A
نماینده مردم پارس آباد درمورد پرونده "آتنا اصلانی " به دیده بان ایران گفت:

قانون برای قاتل آتنا اشد مجازات یعنی «سلب حیات» را در نظر خواهد گرفت/ قانون به سادگی از این ماجرا عبور نخواهد کرد

شکور پور حسین، نماینده مردم پارس آباد، در رابطه با پرونده "آتنا اصلانی" اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مجازات شدیدی برای متجاوزان به عنف و به قتل رساندن کودکان را در نظرگرفته است که سلب حیات و اعدام مجرم است و مسلما قانون از کنار این مسئله به سادگی گذر نخواهد کرد.

قانون برای قاتل آتنا اشد مجازات یعنی «سلب حیات» را در نظر خواهد گرفت/ قانون به سادگی از این ماجرا عبور نخواهد کرد

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: خبر به قتل رسیدن دختر هفت ساله اردبیلی طی 48 ساعت گذشته به یکی از داغترین خبرهای فضای رسانه ای کشور تبدیل شده است. بطوریکه تعداد زیادی از بازیگران و ورزشکاران هم ضمن اعلام همدردی با خانواده آتنا اصلانی از مراجع قضایی کشور خواستند تا در اسرع وقت قاتل آتنا را به سزای عملش برسانند.

شنیده های مرتبط با این موضوع حاکی از این هستند که در 28 خرداد ماه سال جاری، آتنا که درکنار پدر دستفروشش بود و هنگامی که پدر مشغول صحبت با تلفن همراهش می شود؛  آتنا به سمت خانه رفته و در همین فاصله ناپدید می شود و پس از گذشت 20 روز خبر مرگ دخترشان تیر خلاص را به قلب داغ دیده آنها می نشاند.

از طرفی نیز، سازمان پزشکی قانونی استان اردبیل پس از بررسی های لازم اعلام کرد که جسم پاک آتنا مورد تجاوز، و سپس به قتل رسیده است. 

همچنین طباطبائی، دادستان پارس آباد، پس از حضور در جمع مردم معترض و خشمگین پارس آباد اظهار کرد: این جنایت، اولین پرونده فرد مورد نظر نبوده است و ما با پرونده ای از نوع قتل های پی در پی و زنجیره ای رو به رو هستیم.

این خبر به سرعت باعث تاسف و ناراحتی عموم مردم ایران شد و اعتراضات و واکنش های متعدد و گسترده ای را در فضای مجازی در پی داشت. کاربران فضای مجازی با هشتک " #قربانیان_خاموش" تمام خشم و انزجار و به نوعی اعتراض خود را نسبت به شیوع اینگونه کودک آزاری در سال های اخیر نشان دادند.

لذا در همین رابطه، شکور پورحسین، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار، در تشریح این خبر به خبرنگار دیده بان ایران گفت: متاسفانه این خبر به شدت مورد ناراحتی مردم استان و  همچنین سراسر کشور شد اما تنها خواسته من از مردم عزیز این است که آرامش خود را حفظ کنند و یقین داشته باشند که قوه قضائیه و قانون از این مسئله به سادگی گذر نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا طبق نظر بسیاری از حقوقدانان که معتقدند مجازات این قبیل جرائم  برای فرد خاطی و سایر افراد جامعه از بازدارندگی لازم برخوردار نیست و نوعی "خلاء قانونی" موجب تکرار این چنین جرائمی می شود، بیان داشت: اینگونه نیست چرا که نهایت مجازاتی که برای جرائمی همانند قاتل آتنا می توان صادر و اجرا کرد سلب حیات و قصاص نفس مجرم است.

 

 نماینده مردم پارس آباد درمورد اجرای حکم قصاص برای متهم این پرونده که در گذشته نیز مرتکب چنین جرمی شده بود تشریح کرد: قاضی  برای پرونده هایی همانند پرونده قاتل آتنا حکم قصاص را صادر می کند اما در برخی مواردی که تنها قاضی تصمیم گیرنده است مانند جوان بودن، متاهل بودن، دارا بودن انواع زمینه های بیماری های روانی فرد خاطی می تواند در صدور حکم خود تجدید نظر نماید و اندکی در مجازات متهم و اعدام وی تخفیف دهد.

وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد:  قاضی  در صورت تکرار جرم نه تنها تخفیفی برای حکم مجرم نمی دهد بلکه مجازات وی را تشدید می کند. به طور یقین در این مورد نیز تشدید مجازات برای فرد وجود دارد.

پور حسین در پاسخ به عوامل عمده به وجود آمدن این چنین جرائم و رخدادهای تلخی در جامعه گفت: جرم، جنایت، بی عدالتی و سرکوب گریبان گیر بیشتر نظام های بشری است و جامعه ما نیز از این حیث مستثنی نیست. 

وی افزود: بخشی از آن به عوامل درونی مانند عوامل ژنتیکی باز می گردد که فرد با اعتیاد به جنون که نوعی بیماری روانی است متولد  و رشد می کند. بخش دیگری از آن نیز به عوامل بیرونی که شامل فرهنگ، اقتصاد، رسانه ها و تاثیر پذیری از همسالان می شود، باز میگردد.

در پایان نماینده مردم پارس آباد در خصوص ساز و کارهای موجود برای به حداقل رساندن اینگونه جرائم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مجازات شدیدی برای متجاوزان به عنف و به قتل رساندن کودکان را در نظرگرفته است که سلب حیات و اعدام مجرم است و مسلما قانون از کنار این مسئله به سادگی گذر نخواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • سجاد

    اعدام برای این حیوان خیلی خیلی حکم کم وبی ارزشی است

  • سجاد

    اعدام برای این حیوان خیلی خیلی حکم کم وبی ارزشی است

  • ناشناس

    قانون لطف کرده اشد مجازات اعلام کرده.....بخداوندی خدا قسم اگه قاتل آتنا فقط با طناب اعدام بشه بزرگترین ظلم صورت گرفته.....اسماعیل شیطان صفت باید قصاص بشه...قصاص یعنی هر کاری با اون دختربچه معصوم و اون دو زن دیگه کرده باید باهاش بشه....باید بازجررررر بمیره زجرررررر

  • محمد اصفهان

    قانون لطف کرده اشد مجازات اعلام کرده.....بخداوندی خدا قسم اگه قاتل آتنا فقط با طناب اعدام بشه بزرگترین ظلم صورت گرفته.....اسماعیل شیطان صفت باید قصاص بشه...قصاص یعنی هر کاری با اون دختربچه معصوم و اون دو زن دیگه کرده باید باهاش بشه....باید بازجررررر بمیره زجرررررر

  • ناشناس

    مقام محترم قضایی تقا ضا داریم که بدون نوبت به پرونده این شیطان کثیف رسیدگی نماید وحکم سنگ سارا را درملاعام به این جانی کثیف درنطر بگیرد

  • ناشناس

    اعدام خیلی کم هست این بیشرف باید هر چه زودتر مجازات شود.

ارسال نظر