کد خبر: 25405
A

حقانی: باغ کتاب بدون تایید شورای شهر به یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری واگذار شده است

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه باغ کتاب بیش از 320 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، افزود: متاسفانه هنوز با پیمانکار این پروژه تسویه‌حساب نشده است که امیدواریم هرچه زودتر این تسویه‌حساب صورت گیرد تا به شورا و شهرداری موکول نشود.

حقانی: باغ کتاب بدون تایید شورای شهر به یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری واگذار شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد حقانی در سیصدوشصت‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری ضمن تشکر از بانیان باغ کتاب به عنوان یک پروژه بزرگ گفت: قرارداد اولیه این پروژه در سال 1385 با مبلغ 55.8 میلیارد تومان برای مدت دو سال بسته شد؛ اما متاسفانه این پروژه انجام نشد. در سال 88 الحاقیه‌ای به مبلغ 79 میلیارد تومان برای مدت 12 ماه بسته شد که طی آن نیز این پروژه برای انجام به "شرکت کی سون" به عنوان پیمانکار واگذار شد. انتظار می‌رفت که در این سال‌ها سرعت عملیات افزایش پیدا کند که این امر هم محقق نشد.

وی ادامه داد: مصوبه‌ای از شورای اسلامی شهر تهران ندیدم که درخصوص این پروژه وجود داشته باشد ضمن آنکه پیوستی هم برای باغ کتاب ارائه نشده است. این در شرایطی است که این پروژه بیش از 10 سال به طول انجامیده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه پروژه باغ کتاب بیش از 320 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، ادامه داد: هنوز با پیمانکار تسویه‌حساب نشده و امیدواریم این تسویه‌حساب هرچه زودتر انجام شود تا به شورا و شهرداری بعدی موکول نشود.

حقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مصوبه‌ای درخصوص طرح ویژه بهره‌برداری از اراضی عباس‌آباد اشاره کرد و گفت: در این اراضی پروژه باغ کتاب نیز در آن واقع شده، در حالی که مصوبه‌ای درخصوص باغ کتاب نداشته‌ایم. این مجموعه برای رویدادهای بین‌المللی کتاب طراحی شده اما هیچ گونه هماهنگی و یا تأییدیه از وزارت فرهنگ و ارشاد برای آن اخذ نشده است. این مجموعه در حوزه پارکینگ نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو است و تعداد کافی پارکینگ در آن طراحی نشده است.

وی ادامه دادد: این پروژه به موسسه نشر شهر از زیرمجموعه‌های سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران واگذار شده است و در حقیقت 320 میلیارد تومان بدون تأییدیه شورا به نشر شهر واگذار شده و این خلاف قانون است.

لغو قرارداد شهرداری تهران با صدای شهر

این عضو شورای اسلامی شهر تهران از لغو قرارداد شهرداری تهران با رادیو صدای شهر خبر داد و گفت: شهرداری حدود 11 سال با صدای شهر قراردادی منعقد کرده بود و روزانه به طور مرتب مسائل ترافیکی از این رادیو مطرح می‌شد. اخیرا این قرارداد توسط شهرداری ملغی شده و قراردادی با حوزه هنری بسته شده است. این قرارداد در فاز اولیه 800 میلیون تومان بوده و بدون سنجش بازخورد آن پیش‌نویس فاز دوم به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان تهیه شده است.

 حقانی در هنگام طرح موضوع قرارداد شهرداری تهران با حوزه هنری پوستری را به اعضا و خبرنگاران نشان داد که در آن تصویر یک گوره‌خر وجود داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این پوستر گفت: متاسفانه در این پوستر که عنوان شده از خودمان شروع کنیم، آرم سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بر روی آن درج شده است. این یک توهین به مردم است. این پوستر در قالب فرهنگ‌سازی ترافیکی طراحی شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر