کد خبر: 26145
A
گزارش دیده بان ایران از نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی آکفا، کنگره بین المللی زیست پزشکی و جشنواره ملی زیست دارو:

حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی آکفا/ ارتباط بین پژوهش و تولید در نخستین کنگره زیست پزشکی

-دبیر اجرایی نخستین همایش بین المللی زیست پزشکی گفت: برای نخستین بار همایش زیست پزشکی با منظور ارتباط بیشتر بین بخش‌های پژوهشی و تولیدی برگزار خواهد شد.

حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی آکفا/ ارتباط بین پژوهش و تولید در نخستین کنگره زیست پزشکی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران: مجید مسگر طهرانی در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی آکفا، کنگره بین المللی زیست پزشکی و جشنواره ملی زیست دارو گفت: هرچه رویداد مهم در کنار هم از 27 تا 30 آذرماه در برج میلاد تهران برگزار می شود و افتتاحیه آن در 27 آذرماه با حضور مسئولان حوزه سلامت و وزیر بهداشت و معاون فناوری رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه ورود دارو و تجهیزات پزشکی و گیاهی به دنبال واردات به همراه انتقال دانش فنی هستیم، خاطرنشان کرد: نزدیک به 2000 نفر تاکنون در جشنواره زیست پزشکی شرکت کرده اند.

 

مسگر طهرانی با بیان اینکه تاکنون 600 شرکت در نمایشگاه بین المللی آکفا که شامل تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و داروسازی آن شرکت کرده اند، گفت: در این نمایشگاه تخفیفات ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و این نمایشگاه به دنبال ایجاد فضای رقابتی شرکت های داخلی و خارجی است.

 

وی افزود: در این نمایشگاه جشنواره ملی مدیران برتر در حوزه های داروسازی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برگزار می شود و نشان ملی مدیر برتر ایرانی در حوزه های فوق به برگزیدگان اهدا می شود.

 

دبیر اجرایی نمایشگاه آکفا گفت: کنگره بین المللی زیست پزشکی توسط انستیتو پاستور و دانشگاه آزاد و جشنواره زیست دارو توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

 

مسگر طهرانی گفت: هم اکنون در حوزه دارو محصولات جدید و با کیفیت زیادی در داخل تولید می شود ولی در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی و پزشکی با مشکل روبرو هستیم چرا که می خواهیم با هم افزایی دانش فنی در این حوزه در عرصه صادرات نیز فعالیت نماییم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیده بان ایران گفت: سازمان غذا و دارو برگزار کننده نمایشگاه اکفا است. نگاه ما ملی بوده و هدف اصلی ما حمایت از محصولات ملی است.

 ما سعی می کنیم فضا را رقابتی کنیم تا شرکت های دانش بنیان با این هدف ارتقا پیدا کنند و ما در این نمایشگاه برند‌های جدید را معرفی کنیم.

 یک جشنواره ملی مدیران برتر در سه حوزه تجهیزات پزشکی، ازمایشگاهی و دارو سازی داریم و سازمان غذا و دارو بر اساس شاخص هایی ارزیابی و سنجش کرده تا مدیر برتر انتخاب شود.

برگزار کننده کنگره بین الملی زیست پزشکی دانشگاه آزاد و جشنواره زیست دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در کنگره زیست پزشکی ۲۰ امتیاز باز آموزی دارد.

کنگره زیست پزشکی سه سال در ایران و سال بعد در فرانسه برگزار می‌شود. هدف از این کار جذب محققان خارجی به کشور است.در جشنواره ملی مدیران برتر ممیزی آن بر عهده سازمان غذا و دارو است.

مسگر طهرانی گفت: دانشگاه‌های کشور در نسل 1 و 2 باقی مانده و کمتر به سمت نسل 3 یا پژوهش محور پیش رفته است و این همایش به منظور حمایت از محصولات پژوهش محور و تحقیقاتی مخترعان کشور راه اندازی شده و محوریت آن پژوهش‌های دانش بنیان است
وی با بیان اینکه این همایش از 27 تا 30 آذر در برج میلاد برگزار خواهد شد ادامه داد: نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و داروسازی در حاشیه این همایش با حضور 60 درصدی شرکت‌های داخلی و 40 درصدی شرکت‌های خارجی فعالیت خواهد کرد.

 

 

2 (6)

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر