کد خبر: 26395
A
مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

اطفای 2 مورد حریق ناشی از گرمای هوا در سطح جنگل‌های دست کاشت رشت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: 2 مورد حریق در سطح جنگل های دست کاشت حوزه شهرستان رشت توسط نیروهای پر تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطفا شد.

اطفای 2 مورد حریق ناشی از گرمای هوا در سطح جنگل‌های دست کاشت رشت

دیده بان ایران: محسن یوسف پور در گفت و گویی  با اشاره به گرمای شدید هوا و احتمال وقوع حریق در جنگل های گیلان، اظهار کرد: 2 مورد حریق در سطح جنگل های دست کاشت حوزه شهرستان رشت توسط نیروهای پر تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطفا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان افزود: با توجه به گرمای شدید هوا و احتمال وقوع حریق در مناطق جنگلی، تمامی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در آماده باش بسر می برند و این آمادگی موجب شد تا 2 فقره آتش سوزی در جنگل های دست کاشت سوزنی برگ در منطقه لاکان و سراوان رشت که به طور همزمان اتفاق افتاده بود در کوتاه ترین زمان ممکن اطفا شود.

وی با بیان اینکه حریق لاکان در منطقه جنگلی عزیزکیان با مساحتی حدود 2 هکتار پس از 6 ساعت جدال بی امان با آتش در ساعت 5 صبح خاموش شد، گفت: همچنین آتش سوزی منطقه سراوان که در عرصه جنگلی بالادستی روبروی پلیس راه رشت به تهران اتفاق افتاده بود و حدود 1000 متر مربع را در بر گرفته بود نیز با 3 ساعت تلاش نفس گیر حافظان انفال الهی در ساعات اولیه صبح امروز اطفا شد.

یوسف پوراضافه کرد: حضور به موقع ماموران باعث شد تا از گسترش آتش جلوگیری شود و ماموران توانستند در ابتدا با مهار نمودن حریق از وقوع یک فاجعه بزرگ و تخریب شدید پیشگیری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حریق های مذکور از نوع سطحی بوده و خوشبختانه خسارت چندانی به عرصه وارد نشده است، خاطرنشان کرد: عرصه های جنگلی دست کاشت که عمدتا از گونه های سوزنی برگ هستند به واسطه ماده اسیدی تانن و رزینی که از خود ترشح می‌کنند مستعد آتش سوزنی است و یک شعله کوچک امکان دارد مساحتی وسیع را دچار حریق و خسارت  گسترده کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به شرایط جوی و افزایش احتمال وقوع آتش سوزی در مناطق جنگلی از مردم فهیم و طبیعت دوست درخواست کرد در هنگام تردد و تفرج در نقاط جنگلی و مرتعی استان ضمن رعایت اصول ایمنی و پرهیز از افروختن آتش در صورت مشاهده هرگونه حریق و یا دود ناشی از آتش سوزی در مناطق جنگلی مراتب را با تلفن رایگان و شبانه روزی 1504 به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اطلاع دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر