کد خبر: 26446
A
نشست خبری محمدعلی افشانی کاندیدای شهرداری تهران

تعامل میان شورا و شهرداری باید بازتعریف شود و شهردار به مردم و نمایندگانش پاسخگو است/ ظاهرا شهرداری تهران وقتی وام های کلان را دریافت می کرد می دانست خودش پرداخت نخواهد کرد

محمد علی افشانی کاندیدای شهرداری تهران گفت : بودجه عمرانی و جاری ثروتمند است ولی متاسفانه هزینه ها بسیار بالا بوده و جالب است که برای هزینه ها وام های کلان گرفته شده و ظاهرا شهرداری وقتی وام می گرفته میدانسته که خودش آن را بازپرداخت نخواهد کرد .

 تعامل میان شورا و شهرداری باید بازتعریف شود و شهردار به مردم و نمایندگانش پاسخگو است/ ظاهرا شهرداری تهران وقتی وام های کلان  را دریافت می کرد می دانست  خودش پرداخت نخواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران  تشریح برنامه های خود درباره شهرداری تهران پرداخت ، و با بیان اینکه شعار ما در شهرداری تهران شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر است گفت : این واژه جدیدی است که با برنامه ریزی دقیق با تطبیق نسبت به هزینه ها و درامدها باید آن را محقق سازیم .  

وی افزود : ابتدا باید اهداف مشخص گردد و راهبردها برای رسیدن به ان اهداف نیز شناسایی شود و روش های اجرایی در ان نیز بصورت جز به جز تعیین گردد .  

این کاندیدای شهرداری تهران  با تأکید بر اینکه باید در شرایط بحرانی هزینه کرد بهینه را مورد توجه قرار داد تصریح کرد: همواره باید تلاش کرد در شهرداری با هزینه بهینه بیشترین راندمان إیجاد شود بنابراین نباید گرفتاری های روزمره ما را در خود انقدر غرق کند که از مسایل اصلی غافل شویم .  

افشانی با اشاره به پروژه های عمرانی هزینه بر خارج از الویت برای شهر تهران گفت : من به عنوان یک مهندس وقتی پل طبقاتی صدر ساخته می شد رنج بسیاری بردم چرا که شاهد پایمال شدن حقوق شهروندی بودم که براحتی مجیط ارام زنزگی شان را از دست داده اند و چه کسی پاسخگوی حقوق شهروندی است ؟!  

افشانی رویکرد تبعیض محور برای إیجاد نقطه تعادل در تهران مهم زانست و گفت : من با تبیعض مخالف هستم ولی در این مورد اتفاقا معتقدم که باید با تبعیض در خدمت رسانی به کاهش فاصله زندگی شهری کمک کنیم .  

وی عدم تعریف درست از تعامل میان شورا و شهرداری را اسیب جدی دانست و گفت : باید رابطه میان شورا و شهرداری بازتعریف شود و شهردار به مردم و نمایندگانشان پاسخگو باید باشد .  

افشانی شفافیت و پاکدستی را محور برنامه های خود دانست و گفت : هر شهرداری که در تهران بر مسند کار قرار گیرد باید در ابتدا به بررسی عملکردهای تخلفی بپردازد و أموال عمومی به شهروندان بازگردانده شود تا بتوانیم با فساد ستیزی و با نهادینه ساختن شفافیت و پاکدستی شهرداری را کارامد تر از گذشته کنیم البته من هرگز اقدامات گذشتگان را زیر سوال نمی برم .  

استاندار فارس خاطرنشان کرد: اگر از شهروندان درباره مهمترین دغدغه هایشان بپرسیم قطعا مساله ترافیک و الودگی هوا مهمترین دغدغه های ان ها خواهد بود که باید برای ان فکر أساسی و جدی کرد و این جز مواردی است که در متن برنامه ها با رویکرد تمرکزی بدان می پردازیم .  

وی ارتقاء زیست پذیری شهر، توسعه پایدار و بازافرینی فرهنگ و همچنین هوشمندسازی شهر را جز اولویت های برنامه های شهر تهران برشمرد و گفت : اجرای دقیق طرح تفضیلی بعد از بازنگری باید مورد توجه قرار گیرد 

افشانی با تأکید بر اینکه باید به مسایل شهری بصورت یکپارچه نگریست گفت:  مردم باید در جریان همه برنامه ها و هزینه کردهای شهرداری قرار بگیرند .  

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت پاک دستی بین مسئولان و مدیران اظهار داشت : أموال عمومی هر کجا باشد باید تعقیب کردد و چنانچه سواستفاده أی صورت گرفته باشد به تخلفات مربوطه رسیدگی شود.  

افشانی خاطرنشان کرد : مساله دانش و تجربه تخصصی مساله مهمی است و من معتقدم باید مشاغل در ههمه حوزه ها تخصصی باشد تا بتواند نیاز جامعه را برطرف سازد.  

 وی تصریح کرد : باید اداره شهر به شهروندان سپرده شود و برای این مهم باید بهرارتقاء سرمایه اجتماعی بپردازیم .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر