کد خبر: 26540
A

ازدواج دختران 9 ساله با مردان60 ساله!

فاطمه ذوالقدر در رابطه با طرح اصلاح سن ازدواج دختران در فراکسیون زنان تصریح کرد: طرح اصلاح سن ازدواج دختران در فراکسیون زنان مجلس منتفی نشده است و نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.


ازدواج دختران 9 ساله با مردان60 ساله!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از ایلنا، فاطمه ذوالقدر گفت: طرح اصلاح سن ازدواج دختران در فراکسیون زنان مجلس منتفی نشده است و نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.
وی افزود: فراکسیون زنان مجلس با هماهنگی معاونت زنان ریاست جمهوری تصمیم به تدوین طرحی گرفت که به موجب آن سن ازدواج دختران افزایش و محدودیت‌هایی برای جلوگیری از ازدواج در سنین کودکی ایجاد شود؛ آیت‌الله مکارم شیرازی نیز با تغییر و اصلاح سن ازدواج دختران موافقت کرده است. 
او بیان کرد سن ازدواج دختران طبق قانون در ۱۳ سالگی مشکل ساز است. ازدواج در سن ۹ سالگی هم در کشور وجود دارد و دلیل آن تبصره‌هایی است که در قانون وجود دارد. این تبصره‌ها موجب ازدواج این دختران با مردان ۴۰، ۵۰ یا حتی۶۰ ساله می‌شود بدون اینکه کسی شاکی باشد یا ممانعتی در این خصوص وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در درجه اول باید قانون موجود را اصلاح کرد، به دلیل وجود این تبصره‌ها ازدواج‌های زیر ۱۳سال صورت می‌گیرد. بعد باید روی مسئله افزایش سن ازدواج مانور بدهیم تا با جلب نظر فقها، علما و نظرات کارشناسی را در طرح اعمال کنیم.
طیبه سیاوشی دیگر نماینده مجلس نیز چند روز پیش اعلام کرده بود: «ما یک حکم فقهی از آیت‌الله مکارم شیرازی دریافت کردیم که باید آن را در مجلس پیش ببریم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر