کد خبر: 26618
A

توضیحات سردار کمالی درباره ممنوعیت ادامه تحصیل مشمولان دیپلمه در خارج از کشور

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره مصوبه اخیر مجلس درخصوص ممنوعیت ادامه تحصیل مشمولان سربازی دارای مدرک دیپلم در دانشگاه‌های خارج از کشور ارائه کرد.

توضیحات سردار کمالی درباره ممنوعیت ادامه تحصیل مشمولان دیپلمه در خارج از کشور

دیده بان ایران: سردار موسی کمالی در گفت وگویی در این باره گفت: طبق ماده 36 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در صورتی که دانشگاه و رشته تحصیلی مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت قرار بگیرند می‌توانند با سپردن وثیقه‌ای که رقم آن را سازمان وظیفه ‌عمومی ناجا تعیین کرده برای ادامه تحصیل به خارج از کشور خارج شوند.

وی افزود: همچنین براساس ماده 37 قانون اساسی ایرانیان مقیم خارج از کشور که در مدارس و دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند می‌توانند معاف تحصیلی شده و در صورتی که فاقد غیبت باشند در همان دانشگاه‌های خارجی ادامه تحصیل دهند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ابهامی که در ماده 35 قانون خدمت وظیفه عمومی وجود داشت، گفت: در این قانون، قبلا اینطور آمده بود که مشمولان دیپلم و بالاتر در صورتی که غیبت نداشته باشند می‌توانند در داخل و خارج از کشور ادامه تحصیل دهند که این ماده دارای ابهاماتی بود و نمایندگان مجلس با مصوبه روز گذشته این ابهامات را رفع کردند. بنابراین باید تاکید کنم که برای خروج از کشور برای ادامه تحصیل مواد 36 و 37 قانون وظیفه عمومی حاکم است و مشمولان دیپلم مقیم داخل کشور نمی‌توانند تا زمانی که وضعیت سربازی خود را به طور قطعی  مشخص نکرده‌اند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام شوند.

کمالی درباره اینکه آیا ممنوعیت خروج از کشور برای مشمولان دارای مدرک دیپلم تماما اجرا می‌شود یا تنها مربوط به تحصیل است، گفت: این افراد اگر غیبت نداشته باشند می‌توانند برای تفریح ، زیارت با دریافت مجوز موقت خروج از کشور از کشور خارج شوند اما امکان ادامه تحصیلشان در خارج از کشور وجود ندارد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بنابراین مشمولان دارای مدرک دیپلم اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند یا می‌بایست وضعیت سربازی خود را به طور قطعی مشخص کرده و یا مدرک کارشناسی را در داخل کشور اخذ کرده و سپس برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر