کد خبر: 26625
A
عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دیده بان ایران:

رحمانی فضلی توانست در مهم ترین وزارتخانه کشور تعادل برقرار کند/ عملکرد دکتر رحمانی فضلی را مثبت ارزیابی می کنم چون با همه گروه های اصول گرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا رفتاری توام با انصاف در پیش گرفته است

در دیدگاه من به عنوان یک نماینده مجلس، رحمانی فضلی یک شخصیت معتدل است در واقع ایشان توانستند در مهم ترین وزارتخانه کشور تعادل برقرار کنند.

رحمانی فضلی توانست در مهم ترین وزارتخانه کشور تعادل برقرار کند/ عملکرد دکتر رحمانی فضلی  را مثبت ارزیابی می کنم چون با همه گروه های اصول گرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا رفتاری توام با انصاف در پیش گرفته است

دیده بان ایران: دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران؛ لیست وزیران مورد تایید خود را به مجلس دهم معرفی کرد، حال باید دید مجلس شورای اسلامی به کدام گزینه های گرایش خواهد داشت دولتی که امتداد امید نام گرفته بود سعی کرد در تصمیم گیری سیاسی مانند گذشته عمل کند در ٤ وزارتخانه‌ای که بیشتر از سایر وزارتخانه‌ها به مسائل سیاسی کشور مربوط می‌شوند وزرای آنها  با دو تغییر و دو ابقا، برای کسب رای اعتماد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معرفی شدند. یکی از وزرای که در وزارتخانه خود ابقاء شد دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت یازدهم بود.

محمدنعیم امینی فرد نماینده دوره  دهم مجلس  از حوزه  انتخابیه  ایرانشهر و سرباز در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان ایران درباره عملکرد دولت روحانی در طول چهار سال گذشته گفت:

 به عنوان یک نماینده مجلس که تقریبا از اوضاع کشور و آنچه این دولت تحویل اطلاع دارم معتقدم عملکرد دولت یازدهم  در طول چهار سال گذشته مثبت بوده است. پیش از آنکه بخواهیم عملکرد دولت یازدهم را به قضاوت بنشینیم لازم است به آنچه این دولت تحویل گرفته است اشاره کنیم. باید بدانیم که دولت یازدهم در چه شرایطی روی کار آمد و وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه ایران به چه شکل بود. آگاهان به خوبی می دانند شرایط کشور در آن برهه خاص یعنی سال 92  نامساعد بود.

در آن سال نقش آفرینی مردم توانست امید را به فضای سیاسی و اجتماعی کشور بازگرداند. کشور ما در آن سال ها گرفتار بحران های  متعددی بود  در واقع مردم با حضور خود  شرایط را برای تغییر آن ناگوار فراهم کردند. با توجه حذف نیروهای کارآمدی مانند آیت الله هاشمی (ره) همه فکر می کردیم که امیدی  به برون رفت از این وضعیت وجود ندارد. اما با استقرار دولت حسن روحانی و حمایت رهبری دولت توانست کشور را از وضعیت رشد منفی خارج کرده و شرایط را بهبود ببخشد .

از جمله شاخص هایی که بهبود پیدا کرد بازگشت  امید به فضای عمومی کشور بود همگان به خوبی دیدند  وضعیت سیاسی و اقتصادی تثبیت شد و مجموعه دولت یازدهم توانست با تثبیت شرایط دستاوردهای بزرگی در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوانی کسب کند.

این دولت توانست زمینه هایی را فراهم کند که امنیت کشور متعادل شود ما حاصل این رویکرد را در انتخابات مجلس دیدیم.

نماینده مردم ایرانشهر خاطر نشان کرد: مجموعه این شرایط، تثبیت ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای بود. حرکت دولت با اتخاذ سیاست های داخلی منطبق با عقلانیت توانست اعتماد از دست رفته جامعه را جلب کند. به واقع می توان ادعا کرد بازگشت اعتماد مهم ترین دستاورد سیاست داخلی دولت روحانی بود.

این نماینده مجلس دهم در ادامه به نقش رهبری در بازگشت آرامش و کمک به پیشبرد اهداف دولت روحانی اشاره کرد و یادآور شد :

 

نقش رهبری در پیشبرد اهداف دولت یازدهم نقش ویژه و بی بدیلی بوده است و با هدایت ها و رهنمودهای سازنده مسیر حرکت دولت را هموار کردند.

نعیمی فرد در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان ایران در خصوص عملکرد وزیر کشور و اینکه آیا ایشان مورد اعتماد مجلس قرار خواهد گرفت؛ گفت:

 

در دیدگاه من به عنوان یک نماینده مجلس، رحمانی فضلی یک شخصیت معتدل است در واقع ایشان توانستند در مهم ترین وزارتخانه کشور تعادل برقرار کنند.

از آنجا که وزیر کشور عضو شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی و رئیس شورای امنیت کشور است از جایگاه و امنیت ویژه مهمی در کابینه و معادلات سیاسی ایفا می کند بی گمان رحمانی فضلی در قامت وزیر کشور توانسته است به خوبی از این جایگاه مهم استفاده کند.  

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه افزود: در مجموع من عملکرد دکتر رحمانی فضلی  را مثبت ارزیابی می کنم چون با همه گروه های اصول گرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا رفتاری توام با انصاف در پیش گرفته است. رویکرد ایشان در وزارت کشور توجه به تمام گروه های سیاسی بود بدون آنکه به جانبداری از گروه خاصی متهم شود در واقع شخصیت معتدل وزیر کشور  این رویکرد را در وزارت کشور سبب شد. بنابراین امیدوارم نمایندگان مردم در مجلس دهم دوباره به ایشان اعتماد کنند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر