کد خبر: 26776
A
عضو شورای شهر پنجم در خصوص حواشی مرتبط با جلسه پنجشنبه شورای شهر به دیده بان ایران خبر داد؛

غیرعلنی بودن جلسه انتخاب شهردار تهران، نتیجه تصمیم و همفکری تمامی اعضای شورا بود/ انتخاب هیئت رئیسه شورای پنجم تهران، از اولویت های اصلی ما در جلسات آتی خواهد بود

زهرا صدراعظم نوری در رابطه با علت غیرعلنی بودن انتخاب شهردار تهران اظهار کرد: اصولاً رای گیری به صورت مخفی است و اعضا هم مطابق همین اصل تصمیم گرفتند این جلسه را بدون حضور اصحاب رسانه و به صورت غیر علنی برگزار کنند.

غیرعلنی بودن جلسه انتخاب شهردار تهران، نتیجه تصمیم و همفکری تمامی اعضای شورا بود/ انتخاب هیئت رئیسه شورای پنجم تهران، از اولویت های اصلی ما در جلسات آتی خواهد بود

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: روز پنجشنبه قرار بر این بود که شهردار تهران از بین سه کاندیدای باقی مانده انتخاب شود اما به طور ناگهانی خانم الهه کولایی و محسن مهرعلیزاده در دقیقه نود از شهردار شدن و تکیه زدن بر صندلی بهشت انصراف دادند و تنها؛ محمد علی نجفی از بین کاندیدای مذکور باقی ماند. در این بین اعضای شورای شهر پنجم عذر تمامی خبرنگاران حاضر در جلسه را خواستار شدند و جلسه رای گیری و انتخاب شهردار تهران بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و در نهایت اعلام داشتند که آقای محمدعلی نجفی به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شدند.

لذا زهرا صدر اعظم نوری، عضو پنجم شورای شهر تهران، دررابطه با غیرعلنی بودن جلسه روز پنجشنبه و انتخاب شهردار تهران به خبرنگار دیده بان ایران گفت: طبق فرایندی که شورای شهر پنجم در نظر گرفته بود، تمامی جلسه های معارفه کاندیدا به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد تا تمامی مردم درجریان برنامه های ارائه شده از جانب کاندیدا و رویکردهای آنها جهت مدیریت شهرتهران باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای رای گیری نظر تمامی اعضای شورای شهر تهران بر این بود که به صورت مخفیانه رای گیری شود و در نهایت نتیجه رای گیری به استحضار مردم محترم رسید و آقای نجفی با کسب بالاترین میزانت رای، شهردار تهران شد. 

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در پاسخ به این مسئله که با وجود وعده اصلی شورای پنجم(علنی برگزار کردن بیشتر جلسات شورای شهر) چگونه مبحث مهم انتخاب و رای گیری شورای شهر تهران مخفیانه و بدون حضور خبرنگاران انجام شد، تصریح کرد: بله یکی از اهداف اصلی شورای پنجم برقراری جلسات در «اتاق شیشه ای» است اما اصولاً رای گیری!! به صورت مخفی است و اعضا هم مطابق همین اصل تصمیم گرفتند را این جلسه را بدون حضور اصحاب رسانه برگزار کنند. 

وی افزود: البته گفتنی است پس از اتمام فرایند تشریح برنامه کاندیدا، اعضای شورا تصمیم بر مخفی بودن جلسه رای گیری و انتخاب شهردار تهران گرفتند. 

 

اولین شهردار زن در جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتخاب هیئت رئیسه شورای پنجم تشریح کرد: در حال حاضر گفتگویی بین اعضا در این باره صورت نگرفته است چرا که روند انتخاب و بررسی سوابق، برنامه ها و انتخاب شهردار تهران بسیار حساس، دقیق و زمان بر بود و اعضا در این مدت به طور جدی این مسئله را پیگیری می کردند.  

وی در پایان بیان کرد: در جلسات آتی، انتخاب هیئت رئیسه شورا از اولویت های اصلی ما است که به طر جدی به آن رسیدگی خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر