کد خبر: 26827
A

برج آزادی با ۱۴ میلیارد تومان مرمت شد/ نماد تهران دیگر چکه نمی‌کند

رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران گفت: مرمت برج آزادی به اتمام رسیده و دیگر این برج چکه نمی کند.

برج آزادی با ۱۴ میلیارد تومان مرمت شد/ نماد تهران دیگر چکه نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ احمد حکیمی پور درخصوص آخرین بازدیدی که از پروژه مرمت میدان آزادی داشت، گفت: مرمت محوطه برج آزادی از شورای اول تهران مورد توجه مدیریت شهری بوده اما در دوره اول به دلیل برخی ناهماهنگی ها این طرح متوقف ماند که مجددا در شورای چهارم دنبال شد.

وی گفت: شورای چهارم از سال ۹۲ مرمت میدان آزادی و جلوگیری از نشت آب های روسطحی به طبقه منفی یک را دنبال می کند. این پروژه با وجود دشواری های زیاد به اتمام رسیده، هرچند که چندین مرتبه به دلایلی نیمه کاره رها شده بود.

حکیمی پور ادامه داد: شورای چهارم برای تکمیل هر چه سریعتر برج آزادی از ظرفیت های شهرداری استفاده کرد تا این پروژه تکمیل و اجرا شد.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای مرمت برج آزادی توسط شهرداری تهران هزینه شده و شورای شهر تهران در بودجه ۹۶ ردیف هایی را برای این منظور در نظر گرفته است.

رئیس کمیته میراث شواری شهر تهران بیان کرد: در مرحله بعد باید المان ها و نورپردازی آن مورد مرمت قرار گیرد که امیدواریم با پیگیری مدیریت برج آزادی و تعامل با مدیریت شهری جدید این مرحله عملیاتی شود.

حکیمی پور در پاسخ به این پرسش که دیگر نگرانی درخصوص چکه کردن برج آزادی وجود ندارد، و از نحوه ساماندهی و مرمت برج راضی هستید یا خیر، گفت: با وجود بارندگی هایی که پشت سر گذاشتیم مشکلی درخصوص چکه کردن برج را شاهد نبودیم و نحوه مرمت راضی کننده بود اما در بدنه برج خورده گی هایی وجود دارد که نیاز به مرمت دارد که این به پیگیری های مدیریت بعدی شهرداری بازمی گردد این برج یک نماد ملی فرهنگی و معماری و تاریخی است که همیشه باید پایدار باشد.

رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران در خصوص مدیریت یک پارچه برج آزادی که از سوی شورا به شهرداری و وزارت ارشاد پیشنهاد شده بود، گفت: درخصوص کارهای مشترک برای مرمت و نگهداری برج آزادی تفاهم نامه هایی به امضا رسیده که تمامی این صورت جلسات به شورای پنجم منتقل شده است و امیدواریم با پیگیری مدیریت جدید شهری همچنان به این برج توجه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر