کد خبر: 26907
A

مقایسه بابک زنجانی با مه آفرید/ قاضی: تا زنده هستید پول ها را برگردانید

نجفی نماینده دادستان، در اظهارات خود بخشی از فعالیت مجموعه‌های تحت مدیریت بابک زنجانی را با مه‌آفرید امیرخسروی مقایسه کرد.

مقایسه بابک زنجانی با مه آفرید/ قاضی: تا زنده هستید پول ها را برگردانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حمیدفلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی در ادامه دوازدهمین جلسه محاکمه همدستان بابک زنجانی گفت: در بحث شرکت های تامین اجتماعی، زنجانی با خود مرتضوی ارتباط داشت، به طوری که خود سازمان تأمین اجتماعی، شرکت‌ها را شناسایی کرده بود.

در ادامه جلسه، بار دیگر قاضی مقیسه به بازگرداندن اموال بیت‌المال اشاره کرد و گفت: تا زنده هستید پول‌ها را به بیت‌المال بازگردانید.

متهم نیز خطاب به رییس دادگاه گفت: شخص بابک زنجانی را به دادگاه فرا بخوانید تا شخصاً حضور یافته و در مورد نامه‌هایی که نوشته و همچنین امضاها، توضیح بدهد.

قاضی هم در پاسخ گفت: این فرد قبلاً صحبت کرده و حالا نوبت شماست که توضیحات را ارائه دهید.

وی خطاب به متهم اظهار داشت: شخص شما صاحب امضا در قراردادها بودید و آنقدر در مال بیت‌المال حریص بودید که ساعت 9 شب به تأمین اجتماعی رفته و چک‌ها را گرفتید؛ شما شبانه این چک‌ها را گرفتید و این جای تعجب است.

فلاح هروی در واکنش به سخنان قاضی گفت: من پیرو دستور زنجانی به تأمین اجتماعی رفتم و هیچ‌کس مرتضوی را تحت فشار قرار نداد.

قاضی مقیسه به متهم گفت: شما می‌ترسیدید مرتضوی بفهمد چه کلاهی بر سرش رفته است و چک‌ها را ندهد؛ به همین خاطر شبانه به سازمان تأمین اجتماعی رفتید و شخصاً چک‌ها را از وی گرفتید.

متهم پاسخ داد: این برداشت‌ها اشتباه شما است.

قاضی مقیسه اضافه کرد: شما رئیس شرکت سورینت بودید و عمده کلاهبرداری‌ها توسط همین شرکت انجام شده و بیت‌المال به غارت رفته است. شما در همه شرکت‌های زنجانی به عنوان عضو هیات مدیره و شریک وی بودید.

فلاح هروی گفت: من فقط در 6 شرکت بودم.

قاضی مقیسه سپس خطاب به متهم یادآور شد: آقای فلاح شما یار همیشه و همه جریانات زنجانی بودید.

در ادامه نماینده دادستان تهران با اجازه قاضی اظهار کرد: معمولاً در پرونده‌های کلان کلاهبرداری این‌طور است که با تشکیل شرکت‌های صوری، اقدام به اخذ تسهیلات کلان و بسترسازی برای ارتکاب جرم می‌شود در حالیکه در برخی از شرکت‌ها اصلا هیأت‌ مدیره‌ای تشکیل و جلسه‌ای هم برگزار نمی شود.

نجفی گفت: مانند پرونده مه‌آفرید که در آن 53 شرکت وجود داشت و قریب این شرکت‌ها به صورت ضربدری ضامن هم شده بودند، در این پرونده هم بابک زنجانی با برخی خلاءها، اقدام به ثبت شرکت‌های صوری کرده بود تا هر جا که می‌رود، بگوید 70 شرکت دارم.

فلاح هروی در ادامه دفاعیات خود گفت: به غیر از قشم‌ایر، در بقیه شرکت‌ها جلساتی تشکیل نشده بود.

قاضی مقیسه در واکنش به این سخن متهم گفت: بنابراین باز هم کلاهبرداری شما طبق همین حرفتان ثابت می‌شود. شما شخص عاقلی بودید و خیلی حرفه‌ای در کلاهبرداری ظاهر شدید.

فلاح هروی خطاب به قاضی گفت: اگر من اشتباه کردم، خدا مرا ببخشد و اگر شما اشتباه می‌کنید، خدا شما را ببخشد.

وی افزود: در شرکت‌هایی که من سال‌ها در آن بودم، همواره قانون رعایت شده و همه چیز جای خودش بود.- تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر