کد خبر: 27380
A

بهره‌برداری از 100 فضای آموزشی در خوزستان تا مهرماه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: تا مهرماه سال جاری 100 فضای آموزشی جدید به بهره‌برداری می‌رسند که برای اتمام پروژه‌های در دست اجرا به حدود 200 میلیارد تومان نقدینگی نیاز داریم.

بهره‌برداری از 100 فضای آموزشی در خوزستان تا مهرماه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رضا رضایی اظهار کرد: درحال حاضر حدود 350 فضای آموزشی در قالب یک هزار و 500 کلاس درس در سراسر استان دست اجرا هستند. محل تامین منابع این پروژه‌ها نیز منابع ملی، استانی، نفت و بنیاد برکت است.  پیش بینی می‌کنیم تا مهرماه نیز 100 فضای آموزشی به فضاهای آموزشی موجود استان افزوده شوند و به بهره‌برداری برسند.
 
وی در خصوص وضعیت تخصیص اعتبارات به این اداره‌کل، گفت: تا امروز هیچ  اعتباری برای ساخت این مدارس به ما ابلاغ نشده است و تاکنون حتی یک ریال نقدینگی نیز دریافت نکرده‌ایم. با وجود تمام این مشکلات تمام تلاش خود را برای بهبود مدارس استان انجام می‌دهیم. تعمیرات مدارس در تابستان آغاز شده است و با توجه به جمع‌بندی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌کنیم امسال از محل اعتبارات استانی و ملی حدود 50 درصد افزایش اعتبارات داشته باشیم.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا به حداقل 200 میلیارد تومان نقدینگی نیاز داریم. مشکلی که درباره‌ی تامین اعتبارات ما وجود دارد این است که اعتبارات تخصیص پیدا شده به نقدینگی تبدیل نمی‌شود. سال گذشته تنها 25 درصد از اعتبارات تخصیص پیدا شده به نقدینگی تبدیل شدند. با توجه به جمع‌بندی‌های انجام شده، امیدواریم امسال حدود 80 درصد اعتبارات تخصیص پیدا شده به نقدینگی تبدیل شود.
 
رضایی گفت: در مجموع هشت استخر در شهرستان‌های اهواز، ماهشهر، بهبهان، آبادان، اندیمشک، دزفول، مسجدسلیمان در حال ساخت هستند. استخر اندیمشک درحال آماده شدن است و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. با توجه به این‌که آموزش و پرورش تاکنون حتی یک متر مربع فضا برای ورزش‌های آبی در اختیار نداشته است، بهره‌برداری از این فضاها می‌تواند بسیار مفید باشد.
 
وی در خصوص پروژه‌های هفته دولت این ادراه‌کل نیز گفت: قرار است از 50 فضای آموزشی در قالب 180 کلاس درس در اهواز، سوسنگرد، آبادان، آغاجاری، امیدیه، اندیمشک، اندیکا، رامشیر، دزفول، باغملک، ایذه، باوی، حمیدیه و کارون در هفته دولت بهره‌برداری شود. 20 مورد از این فضاهای آموزشی در مناطق عشایری هستند.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: حدود 29 میلیارد تومان برای ساخت این مدارس هزینه شده است و این مدارس ظرفیت پذیرش پنج هزار و 400 دانش‌آموز را خواهند داشت.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر