کد خبر: 27417
A

هلال احمر ایران دارای منظم‌ترین مراکزدرمانی درحج/پیگیری روزانه ابتلاء زائران به بیماریهای عفونی

در دیدار مدیر عملیات پزشکی حج با روسای بیمارستانهای تخصصی و فوق تخصصی ملک عبدالله، النور و ملک فیصل، راهکارهای تبادل و انتقال تجربیات میان بیمارستانهای هلال احمر ایران در حج و سعودی بحث و بررسی شد.

هلال احمر ایران دارای منظم‌ترین مراکزدرمانی درحج/پیگیری روزانه ابتلاء زائران به بیماریهای عفونی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان  ایران، دکتر پیرحسین کولیوند گفت: در این دیدارها به ارائه خدمات درمانی به زائران با بهره گیری از تیمی کاملا تخصصی و فوق تخصصی اشاره شده است و بر این اساس تیم درمانی متخصص هلال احمر، بیماریهای عفونی را در میان زائران ایرانی رصد کرده و روزانه گزارش آن به مدیریت بیمارستانها ارائه می شود.
وی با بیان اینکه تا کنون هیچ موردی از ابتلای زائران ایرانی به بیماریهای عفونی گزارش نشده است، افزود: هلال احمر ایران آمادگی کامل برای انتقال تجربیات خود در زمینه پزشکی حج به سایر کشورهای اسلامی را دارد.
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر همچنین با اعلام اینکه روند خدمت رسانی هلال احمر به حجاج ایرانی از ماهها قبل شروع شده است،گفت: از جمله برنامه های هلال احمر پیش از حج ، ارائه آموزشهای لازم به زائران است که به شیوه های مختلف چون توزیع مجله، کتابچه، بروشورهای مصور و نیز تیزرهای حین پرواز ارائه می شود.
مسئولان بیمارستان های سعودی حاضر در این دیدارها نیز بر این مهم تاکید کردند که مراکز درمانی هلال احمر ایران از منظم ترین مراکز درمانی کشورهای خارجی در عربستان است که باید الگوی سایر کشورها نیز قرار گیرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر