کد خبر: 27578
A

توسعه گردشگری مهم‌ترین اولویت استان قزوین در دولت دوازدهم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: استان در دولت دوازدهم اولویت‌های مختلفی دارد که نمی‌توان گفت یکی نسبت به دیگری اولویت بیشتری دارد اما با این‌حال نگاه ما بیشتر به سمت توسعه گردشگری است.

توسعه گردشگری مهم‌ترین اولویت استان قزوین در دولت دوازدهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «ابوالفضل یاری» و به نقل از ایسنا، با اشاره به اولویت‌های دولت دوازدهم تصریح کرد: با توجه به این‌که مجموعه مدیریتی استان قزوین بر محور پایش و اسناد توسعه حرکت می‌کنند طبیعتاً برنامه‌ها و اولویت‌های هرسال تدوین و مشخص‌شده است.

وی افزود: پیش از آغاز سال جدید اولویت‌ها با هم‌فکری استاندار و معاونین مشخص‌شده است، با توجه به فضای اقتصاد مقاومتی، گسترش صادرات از اولویت‌های جدی ما محسوب می‌شود همچنین سرمایه گزاری خارجی از دیگر مسائل جدی است که باید در این دولت مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در مورد استقرار فعالیت‌ها نیز اولویت اصلی و رویکرد جدید ما گردشگری خواهد بود تا از فضایی که سالیان گذشته مورد غفلت قرارگرفته به نحو احسن استفاده کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به فضایی که کمترین آلایندگی، بیشترین استقبال و راحت‌ترین منابع را دارد در بخش گردشگری به‌عنوان محرک توسعه استان سرمایه‌گذاری  صورت بگیرد، در این میان مناطق نمونه گردشگری ازجمله آبگرم یله گنبد و آبگرم آوج بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

یاری تصریح کرد: اولویت‌های دیگر ما در بخش تأمین آب و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای آب‌رسانی در استان و تأمین آب موردنیاز صنعت و کشاورزی خواهد بود.

وی افزود: بازسازی و نوسازی صنایعی که طی سالیان متمادی دارای مشکل بودند اولویت دیگر ما است، مکانیزاسیون و استفاده از روش‌های نوین و افزایش راندمان در هکتار نیز در بخش کشاورزی برای ما دارای اهمیت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین خاطرنشان کرد: استفاده از فضای موجود کشور درزمینه اولویت ترانزیتی و تجاری کشور از جمله ایجاد بندر خشک و ایجاد منطقه آزاد کشاورزی در استان نیز ایده‌هایی است که امیدواریم در این دولت محقق شود. 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر