کد خبر: 27686
A

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی: رشد 2.85 درصدی شاخص سواد در کشور

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: از سال 90 تا 95 شاخص سواد در کشور 2.85 درصد رشد کرده است در حالیکه میزان رشد این شاخص در سال‌های 85 تا 90 با وجود همه امکانات، 2 دهم درصد بوده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی: رشد 2.85 درصدی شاخص سواد در کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی باقرزاده امروز (7 شهریور) در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی کردستان، اظهار کرد: از سال 90 تا 95 شاخص سواد در کشور 2.85 درصد رشد کرده است در حالیکه میزان رشد این شاخص در سال‌های 85 تا 90 با وجود همه امکانات، 2 دهم درصد بوده است.

وی افزود: از زمانی که نظریه توسعه انسانی مطرح شد، در سیاست‌های دولت نیز تحولاتی به وجود آمد و بیسوادی به عنوان مسئله‌ای جدی در دنیا مطرح شد و اتفاق نظر در خصوص رفع این مشکل و ایجاد تحول در این عرصه به وجود آمد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: امروزه سواد تنها به معنای توان خواندن و نوشتن نیست و عقیده بر این است که هدف سوادآموزی بهبود کیفیت زندگی است و خواندن و نوشتن تنها ابزارهایی برای تجربه زندگی بهتر هستند.

وی تصریح کرد: امروزه سواد سیاسی، سواد سلامت و موارد دیگری نیز در سوادآموزی مطرح است و مورد توجه قرار می‌گیرد که خواندن و نوشتن اساس همه آنهاست و بدون سواد خواندن و نوشتن سایر ابعاد سواد کسب نخواهد شد.

باقرزاده اعلام کرد: در سوادآموزی سه رویکرد را دنبال می‌کنیم که اولین رویکرد حداکثر انعطاف پذیری است به نحوی که شرایط و امکانات لازم برای آموزش همه اقشار در هر جای کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در مدارس انعطاف پذیری لازم وجود ندارد، گفت: این امکان باید برای بزرگسالان فراهم شود و با فراهم کردن امکانات، آنان را به سوادآموزی ترغیب کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: آموزش به عنوان امری پیشران در زندگی افراد بیسواد تاثیر بسزایی دارد و این دومین رویکرد ما در کاهش نرخ بیسوادی است.

وی حداکثر سودمندی را آخرین رویکرد در سوادآموزی دانست و تاکید کرد: بزرگسالانی که آموزش داده می‌شوند باید اهمیت یادگیری و ضرورت دریافت آموزش خود را درک کنند و حداکثر سودمندی را از آموزش‌ها دریافت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر