کد خبر: 27718
A

کواکبیان: مقصران حادثه پلاسکو به سزای اعمال‌شان برسند

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر لزوم مجازات مقصرین در حادثه پلاسکو گفت که با ریزش ساختمان پلاسکو اکنون وضعیت صاحبان مغازه‌های این ساختمان مشخص نیست که لازم است هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

کواکبیان: مقصران حادثه پلاسکو به سزای اعمال‌شان برسند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره آتش‌سوزی و فرو ریزش ساختمان پلاسکو درباره این گزارش، گفت: در حال حاضر در تهران ۱۰۰ ساختمان همچون پلاسکو داریم که لازم بود کمیسیون عمران در گزارش خود در خصوص نحوه جلوگیری از بروز اتفاقی همچون پلاسکو برای این ساختمان‌ها و چگونگی ایمن‌سازی آنها اشاره‌ای می‌کرد.

وی با طرح این پرسش که بعد از گذشت ۸ ماه از حادثه پلاسکو چه اقداماتی برای بازماندگان و دارندگان واحدهای صنفی پلاسکو شده است؟ گفت: حادثه پلاسکو باید به صورت عمیق مورد بررسی قرار گیرد که نمونه بارز آن بلاتکلیفی صاحبان واحدهای صنفی این ساختمان است. باید هر چه سریعتر تکلیف صاحبان ۶۰۰ واحد صنفی پلاسکو تعیین شود. برخی می‌گویند آنها در ترکیه دست فروشی می‌کنند، افرادی که با آبرو هستند ولی ما با کارهایمان آنها را بی‌آبرو می‌کنیم. بهتر است کاری کنیم تا هر چه زودتر وضعیت آنها مشخص شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت که باید خسارت خسارت دیدگان حادثه پلاسکو تامین شود و فکری برای تامین تجهیزات آتش‌نشانی شود تا شاهد تکرار اینگونه حوادث نباشیم.

کواکبیان همچنین تاکید کرد که باید بر اساس قانون مجازات اسلامی مقصرین در حادثه پلاسکو به سزای اعمال‌شان برسند که در این گزارش هشت نهاد و تعدادی از مسئولان مقصر شناخته شدند.

وی در پایان از تشکیل نشدن جلسات شورای ساماندهی امور پایتخت انتقاد کرد و از رییس‌جمهور خواستار صدور دستورات لازم برای تشکیل این جلسه شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر