کد خبر: 27743
A

بطحایی: هیچ محدودیتی برای استخدام زنان در آموزش‌وپرورش وجود ندارد

وزیر آموزش و پرورش در خصوص شیوه‌نامه داوطلبان ورود به دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی گفت: هیچ محدودیت جنسیتی برای استخدام بانوان در آموزش‌وپرورش وجود ندارد و در این رابطه مصوبه‌ای نداشته‌ایم.

بطحایی: هیچ محدودیتی برای استخدام زنان در آموزش‌وپرورش وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید محمد بطحائی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارائه این شیوه نامه یک بد سلیقی شده بود و پیوست محورهای مصاحبه و معاینات پزشکی که بخشی از آن مربوط به تشکیل پرونده پزشکی است، از سوی مرکز برنامه ریزی و منابع نیروی انسانی وزارتخانه منتشر شده بود.

وی ادامه داد: کسانی که در دستگاه های دولتی قصد دارند مشغول به خدمت شوند، یک پرونده پزشکی خواهند داشت که مشخصاتی از وضعیت پزشکی افراد در آن ثبت می شود و آن پیوست نباید ارایه می شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشنامه و توضیحات تکمیلی در این رابطه از سوی مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی وزارتخانه منتشر شد و هیچگونه محدودیتی برای بانوان و امتیازی برای آقایان در نظر گرفته نشده است.

 بعد از آغاز سال تحصیلی برای رئیس دانشگاه فرهنگیان تصمیم گیری می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان تعیین تکلیف رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: بعد از مهر ماه و آغاز سال تحصیلی در این رابطه تصمیم گیری می کنیم و اکنون رایزنی ها و مشورت ها در حال انجام است و مهر ماه به طور قطعی اعلام می کنم که مساله دانشگاه فرهنگیان به چه ترتیبی همانند دیگر مسایل در آموزش و پرورش حل و فصل می شود.

بطحائی ادامه داد: تمام تمرکز، انرژی و توان وزارتخانه برای شروع یک سال تحصیلی با نشاط ، پرشور و با مشکلات کم است اما به معنای این نیست که به همه مشکلات فکر نکنیم.

دو برنامه جانبی و فوق برنامه برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است

وی در خصوص برنامه دولت دوازدهم برای خلاق محور کردن دانش آموزان نیز اظهار داشت: این مساله که مورد تاکید رئیس جمهوری است خواست عمومی و همگانی مردم نیز محسوب می شود و مدارس باید از شور و نشاط بیشتر از آنچه که اکنون هست، برخوردار شوند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مصمم است حال و هوای مدرسه با شور و اشتیاق بیشتر همراه باشد، ادامه داد: از آنجا که سال تحصیلی در آستانه آغاز است و برنامه درسی تنظیم شده، برای سال تحصیلی جاری در متن برنامه درسی نمی توانیم تغییراتی را ایجاد کنیم، اما دو برنامه جانبی و فوق برنامه پیش بینی شده و که جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد.

 شورای عالی آموزش و پرورش برای ثبت نام دانش آموزان فاقد مدارک احیا می شود

بطحائی در خصوص برخی ناهماهنگی برای ثبت نام دانش آموزان فاقد مدارک معتبر نیز گفت: پیش از این یک مقرره در شورای عالی آموزش و پرورش در این رابطه داشته ایم که در سال های اخیر مورد غفلت قرار گرفته اما اصل کلی این است که هیچ دانش آموزی نباید به دلایل مختلف از جمله نداشتن مدارک از تحصیل بازبماند.

وی افزود: تحصیل همانند اکسیژنی است که نمی توان آن را از کسی گرفت هر کسی با هر شرایطی باید امکان ادامه تحصیل برایش فراهم باشد، در این رابطه با مراجع ذی ربط جلسه ای پیش بینی شده تا مقرره شورای عالی احیا شده و مشکل این گروه از بچه ها حل شود.

 بازنشستگان در صورت تمایل به کار گرفته می شوند

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: پاداش بازنشستگان سال 95 پرداخت شده و برای کسانی که در سال 96 به افتخار بازنشستگی نایل می شوند نیز پیش بینی هایی انجام شده است.

بطحائی گفت: تعداد بازنشستگان در آموزش و پرورش در چهار سال آینده سیر صعودی به خود می گیرد که افزایش بارمالی پاداش این گروه از بازنشستگان را به دنبال دارد و البته با اهتمام دولت، مشکلی در این رابطه پیش نمی آید و صرفا ممکن است مقداری با تقسیط و تاخیر همراه باشد اما پرداخت می شود.

وی گفت: همچنین در نظر است از آن دسته از افرادی که شرایط بازنشستگی را پیدا می کنند اما تمایل دارند در مناطق مختلف آموزش و پرورش همکاری داشته باشند، استفاده کنیم تا با مشکل خلا نیروی انسانی مواجه نشویم.

 اکنون سند 2030 موضوعیتی ندارد

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف سند 2030 نیز گفت: سند 2030 با تاکید رهبر معظم انقلاب کاملا متوقف شده و باب و فصل آن بسته شده و این سند اکنون موضوعیتی ندارد.

بطحائی اضافه کرد: مطالبات فرهنگیان در اولویت برنامه های سارمان برنامه و بودجه قرار گرفته و امید است مشکلاتی در مورد درآمد خزانه پیدا نشود و ما بتوانیم قبل از شروع سال تحصیلی بخشی از مطالبات را پرداخت کنیم.

 در استخدام نیروهای نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی ملاحظاتی لازم است

وی درباره استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی نیز گفت: استخدام نیرو در نهضت سواد آموزی اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد اما از نظر کارشناسی ملاحظاتی باید در آن طرح پیش بینی شود و نگران این هستیم که اگر این طرح با همین شکل تصویب شود در کیفیت آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی اختلالاتی ایجاد کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به عبارتش دیگر در جایی که نیرو مازاد داریم مکلف به جذب نیرو شویم و در جایی دیگر که به نیرو نیاز داریم نیرویی در اختیار نداشته باشیم که در این رابطه جلساتی با نمایندگان مجلس شورای ترتیب خواهیم داد تا در جریان برخی ملاحظات قرار گیرند اما آنچه که در مجلس به تصویب برسد برای ما لازم الاجرا است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر