کد خبر: 27780
A

فتاح خبرداد: تکمیل بانک اطلاعات نیازمندان تا پایان سال ۹۷

به گفته رییس کمیته امداد، بانک اطلاعات نیازمندان با هدف خدمت رسانی مناسب به مددجویان تحت حمایت با استفاده از بانک اطلاعاتی سایر دستگاه‌ها تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه کمیته امداد تکمیل می شود.

فتاح خبرداد: تکمیل بانک اطلاعات نیازمندان تا پایان سال ۹۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  رئیس کمیته امداد پس از حضور در بیت رهبر معظم انقلاب در شهرستان ایرانشهر علاوه بر حضور در جلسه شورای مدیران کمیته امداد و گفت وگو با فرماندار، نماینده مجلس و امام جمعه این شهر با علمای اهل سنت نیز دیدار کرد و با اشاره به تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد "ولایت "آن را گامی مؤثر در کوتاه شدن فرایند پرداخت وام به مددجویان دانست و یادآور شد: استفاده از شیوه های نوین در پرداخت‌ وام و دریافت بازپرداخت‌ اقساط آن، گامی ویژه جهت کاهش معضلات ضمانت‌های پرداخت تسهیلات است. همچنین شرایط ضمانت وام های قرض الحسنه برای رفاه حال جامعه تحت حمایت آسان در نظر گرفته شده است.

وی بابیان اینکه اثر افزایش رقم مستمری در بهبود زندگی جامعه هدف مشهود است گفت: خوشحالیم رئیس‌جمهوری بارها بعد از انتخابات از مصمم بودن دولت برای ریشه‌کن کردن فقر تا پایان دولت دوازدهم خبر داده است. بنابراین فرمانداران و نمایندگان می‌توانند از این فرصت و شعار استفاده کرده و این مهم را در استان تبدیل به برنامه کنند.

رئیس کمیته امداد افزود: هر استان باید ظرفیت‌های خود را شناسایی کرده و در قالب نیازسنجی و برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه و هدفمند اقدام به محرومیت‌زدایی کند. خوشبختانه در تحقق این امر وفاق ملی بین کمیته امداد، دولت و مجلس شورای اسلامی و وجود دارد.

رئیس کمیته امداد بهبود وضعیت مسکن مددجویان را یکی از اولویت های اصلی این نهاد اعلام کرد و افزود: تامین مسکن برای مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ساخت هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان تحت حمایت در استان سیستان و بلوچستان با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد در دستور کار قرار گرفت گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد از این واحدها تحویل افراد واجد شرایط شده است و تا چند ماه آینده نیز مابقی آن در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با بیان اینکه از مشکلات و محدودیت‌های شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان از نزدیک آگاه هستم گفت: وحدتی که در استان سیستان و بلوچستان ایجادشده بسیار ارزشمند است.

فتاح با اشاره به اینکه حفاظت و حراست از این وحدت وظیفه همگان است، اعلام کرد: کمیته امداد بیش از هر اقدام و فعالیتی می‌تواند عامل وحدت باشد به طوری که ممکن است اهل سنت در احکام اندک اختلافی با شیعیان داشته باشند اما در خدمت‌رسانی به نیازمندان احکام اسلام یک معنا پیدا می‌کند. در حقیقت مأموریت کمیته امداد نزدیک کردن همه اقوام و مذاهب به یکدیگر است.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر