کد خبر: 27782
A
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبرداد؛

بهره‌برداری از 4200 کلاس درس تا مهرماه

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: پیش بینی می‌شود در مهر ماه سال جاری حدود 4200 کلاس درس در مدارس کشور به بهره‌برداری برسد.

بهره‌برداری از 4200 کلاس درس تا مهرماه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد تقی نظرپور در نشست تخصصی با اصحاب رسانه با بیان اینکه در کشور حدود 107 هزار فضای آموزشی وجود دارد، اظهار کرد: فضاهای آموزشی کشور دارای بیش از 564 هزار کلاس درس است و با توجه به اینکه میزان خدمات سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در کشور بالا است، اگر بخواهیم توسعه‌ای در کشور داشته باشیم باید زیر ساخت آموزش و پرورش کشور را توسعه دهیم.

 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: برای توسعه آموزش و پرورش در کشور باید فضای فیزیکی آموزش را توسعه داد، هر چه در یک کشور سرانه فیزیکی آموزش زیاد باشد، موفقیت دانش آموزان آن کشور روز به روز افزایش می یابد بنابراین وظیفه ما فراهم کردن فضای مناسب برای آموزش و پرورش و دانش آموزان کشور است.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری پیش بینی می‌شود حدود 4200 کلاس درس در مدارس کشور به بهره برداری برسد، اظهار کرد: در مهر ماه سال جاری فضای آموزشی با 538 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در کشور به بهره برداری می رسد.

نظرپور با اشاره به اینکه حدود 26 هزار کلاس درس مدارس کشور در دست احداث است، اعلام کرد: اگر این تعداد کلاس درس به بهره برداری برسد، حدود 16 درصد پروژه ها اجرایی می‌شود و به عنوان مثال، مدرسه طالقانی تبریز که در دست احداث است، 13 آبان ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا پایان سال 95، 20 درصد فضاها توسط خیرین ساخته شده است ، اظهار کرد: حدود 107 هزار کلاس درس کشور توسط خیرین ساخته شده است، که  در دولت تدبیر و امید مشارکت خیرین به 40 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه برای تامین فضای آموزشی فقط ساخت فضای آموزشی کافی نیست، اظهار کرد: امسال برای تجهیز فضاهای آموزشی کشور اعتباری غالب بر 100 میلیارد تومان اختصاص یافته است و اگر مدرسه ای ساخته می شود، نیاز به تجهیزات دارد و باید این فضاها را تجهیز کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: تا مهرماه سال جاری حدود 180 هزار کلاس درس به استانداردهای سیستم گرمایش و سرمایش مجهز می شوند و حدود 83 هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی مرکزی است که ظرف سه سال آینده تمامی مدارس دارای موتور خانه مرکزی می شوند تا سوخت اصلی در کلاس مستقر نباشد و اعتبار برای عملیاتی کردن این پروزه حدود 700 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی 6199 کلاس در دست اقدام است، اظهار کرد: در بخش مقاوم سازی 965 کلاس در دست اقدام است و اعتبار مورد نیاز برای این اقدامات حدود 1200 میلیارد تومان است.

نظر پور با بیان اینکه در سال 96 و 97 مدارس چوبی، سنگی و گلی کشور جمع آوری می شود، اظهار کرد: در کشور حدود 987 کلاس درس گلی، سنگی و چوبی وجود دارد که حدود 183 میلیارد تومان برای جمع آوری این نوع مدارس نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای سرانه 5.75 متر مربع فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز است، گفت: در حالی که سرانه استاندارد، 8.39 مترمربع است که این دو مقدار تفاضل زیادی با یکدیگر دارند.علاوه بر 51 پروژه عمرانی استان که امروز افتتاح شد، اگر 9 هزار و 406 کلاس درس دیگر در آذربایجان شرقی ساخته شود این استان می تواند به سرانه استاندارد برسد و اعتبار مورد نیاز برای عملی شدن این پروژه 1740 میلیارد تومان است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر