کد خبر: 27863
A

آموزش عالی کشور سال آینده به بودجه ۱۷۰ هزار میلیاردی نیاز دارد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بودجه امسال وزارت علوم ۸۵ هزار میلیارد ریال است که با توجه به حجم بالای فعالیت های علمی ، پژوهشی ، فناوری و نوآوری این وزارتخانه باید در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

آموزش عالی کشور سال آینده به بودجه ۱۷۰ هزار میلیاردی نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر حسین عسکریان‌ابیانه در مراسم افتتاح سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان در استان سمنان، گفت: بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امسال ۸۵ هزار میلیارد ریال است که برای بیش از ۲۰۰ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی که دارای بیش از چهار میلیون دانشجو هستند، اختصاص یافته است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به حجم بالای فعالیت های علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری این وزارتخانه، این نیاز احساس می‌شود که بودجه این وزارتخانه در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

وی در ادامه گفت: افزایش بودجه این وزارتخانه نیاز به هم‌فکری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اراده دولت دارد و توجه ویژه دولت تدبیر و امید را می‌طلبد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در ادامه به ۱۲۲ طرح عمرانی بزرگ و کوچک در حال ساخت در دانشگاه هاو مراکزآموزش عالی اشاره کرد و متراژاین طرح ها را بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر عسکریان ابیانه، همزمان با هفته بزرگداشت دولت و به منظور بهره‌برداری از سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان و بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام این دانشگاه به دامغان سفر کرده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر