کد خبر: 27867
A

نیروهای رسمی شهرداری در اولویت گرفتن پست هستند/نباید از بازنشستگان استفاده شود

عضو شورای شهر تهران با اعلام تعیین شاخص‌های انتخاب معاونان شهردار توسط شورا گفت: ضرورت دارد از نیروهایی که جزو کادر رسمی شهرداری هستند، استفاده شود، مگر آنکه شرایط خاص باشد.


نیروهای رسمی شهرداری در اولویت گرفتن پست هستند/نباید از بازنشستگان استفاده شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با استقرار شهردار جدید تهران، معاونان شهردار سابق یک به یک در حال استعفا هستند. ناصر امانی؛ معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران و  هاشمی‌تشکری؛ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران تا‌کنون رسما استعفا داده‌اند و زمزمه‌های دیگری نیز در این زمینه به گوش می‌رسد، در هر حال  همه منتظر معرفی معاونان جدید شهرداری از سوی نجفی هستند، اگرچه شهرداران مناطق نیز از تغییر مصون نخواهند ماند.

روزی که نجفی در میان اعضای شورای پنجم نشست و از برنامه خود گفت، اعلام کرد؛ فردی سیاسی است، اما به سیاسی‌کاری در شهرداری اعتقادی ندارد و با مدیری که ذره‌ای شائبه مالی داشته باشد کار نخواهد کرد، از همین رو همه به اقدامات و تصمیمات شهردار تهران چشم دوخته‌اند.

در عین حال بازار شایعاتِ راست و دروغ در مورد نامزدهای معاونت‌ها و شهرداران مناطق داغ است و کانال‌های تلگرامی وابسته به احزاب و متعلق به اشخاص حقیقی به این شایعات دامن می‌زنند. در حقیقت درک آنچه در دنیای واقعی رخ می‌دهد با وجود شایعات  موجود در فضای مجازی هر آن سخت‌تر می‌شود.

در همین راستا زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در واکنش به این شایعات و اخبار به خبرنگار ایلنا گفت: نجفی هنوز در این رابطه تصمیمی نگرفته و حکمی صادر نکرده است. با این حال بازار شایعات داغ است و هر کس با شهردار تهران رفت و آمد می‌کند، دست مایه این گمانه زنی‌ها و شایعات می‌شود. البته برخی نیز شیطنت می‌کنند، ولی ایشان هنوز تصمیمی نگرفته است. 

این عضو شورای شهر معتقد است با توجه به تجربه و سابقه کار محمد علی نجفی به عنوان یک شخصیت ملی باید معاونان شهردار پایتخت در قد و قواره ملی باشند و با شخص ایشان نجفی، همخوانی داشته باشند. 

صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه انتخاب معاونت‌های شهرداری موضوع مهمی خواهد بود، افزود: اداره شهر و شهرداری تهران کاری با اهمیت و پر مسئولیتی است و هر کسی نمی‌تواند آن را به عهده گیرد و باید دارای سابقه، تجربه و دانش کافی باشد. 

او نقش شورا در انتخاب معاونان شهرداری را مشخص کردن شاخص‌های لازم دانست و افزود: شورا شاخص‌های خود را برای انتخاب معاونان در اختیار شهردار گذاشته است و این شاخص‌ها بیان شده است. برای مثال نیروها باید سالم و پاکدست بوده و دارای گذشته‌ای شفاف و روشن باشند. به علاوه کارایی لازم برای پذیرفتن این مسئولیت را داشته باشند. 

این عضو شورای شهر انتخاب نیروها از درون شهرداری را دارای اولویت دانست و اظهار کرد: به نظرم از افرادی که بازنشسته هستند، مگر در موارد خاص نباید استفاده شود. همچنین ضرورت دارد از نیروهایی که جزو کادر رسمی سازمان هستند، استفاده شود، مگر آنکه شرایط خاص باشد. اگر به این شاخص‌ها عمل کنیم، انتخاب‌ها مناسب خواهد بود و ان شاالله منشاء خیر و اثرات مثبت و موثری است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر