کد خبر: 27958
A

برآورد سفر 2 میلیون ایرانی به ترکیه

معاون فدراسیون هتل داران ترکیه گفت که انتظار می رود امسال شمار گردشگران ایرانی بازدید کننده از مناطق مختلف ترکیه به 2 میلیون نفر برسد.

برآورد سفر 2 میلیون ایرانی به ترکیه
دیده بان ایران: محمد ایشلر، معاون فدراسیون هتل داران ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی با اشاره به افزایش شمار توریست های ایرانی در سال های اخیر اظهار داشت که انتظار می رود امسال شمار گردشگران ایرانی به 2 میلیون نفر افزایش یابد.
 
وی در ادامه این مصاحبه همچنین گفت:
 
- علاقه و توجه ایرانیان به ترکیه به مالکان آژانس های مسافرتی روحیه داده است، سال گذشته یک میلیون و 600 هزار ایرانی از ترکیه بازدید کردند، در حالی که طی هفت ماه امسال یک میلیون و 200 هزار نفر به ترکیه آمده اند. این به معنای آن است که تا پایان امسال این تعداد از 2 میلیون نفر بیشتر خواهد شد.
 
- تشابه فرهنگی و جفرافیایی در انتخاب ایرانی ها برای گذراندن تعطیلات در ترکیه نقش مهمی دارد. ایرانی ها در اینجا احساس راحتی کرده و در آرامش و بدون حس بیگانگی تعطیلات خود را سپری می کنند. به دلیل نزدیکی و مسلمان بودن، ترکیه را به اروپا ترجیح می دهند. گردش در مراکز شهری و خرید در مراکز خرید و فروش را دوست دارند. در ارتباط با غذا نیز مشکلی ندارند. استانبول به عنوان مرکز فرهنگی مهم در سفر آنها به ترکیه نقش مهمی دارد.
 
- شمار توریست های ایرانی ازمیر نیز افزایش می یابد، در حالی که 5 سال گذشته شمار گردشگران ایرانی کمتر از 10 هزار نفر بود، در هفت ماه امسال به 40 هزار نفر رسیده است.
 
- باید اقدامات ویژه ای برای گسترش دوستی میان دو کشور و شناساندن آنها صورت گیرد. به ویژه باید پرازهای مستقیم از ایران به ازمیر و آنتالیا افزایش یابد. با این اقدامات، شمار گردشگران ایرانی به 5 تا 6 میلیون نفر خواهد رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر