کد خبر: 27974
A

نماینده کاشان: به‌دنبال تصویب طرح حمایت از خیرین علم و فناوری هستیم

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: بخش بزرگی از توسعه کشورهای پیشتاز در حوزه علم و فناوری مرهون مشارکت مردم است زیرا میزان حمایت دولتی حداکثر ۳۰ درصد است و گاهی دچار نوسانات اقتصادی می‌شود.

نماینده کاشان: به‌دنبال تصویب طرح حمایت از خیرین علم و فناوری هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: باید مدل‌های درآمدی بر پایه جلب مشارکت مردم برای مدیریت مراکز آموزشی تبیین شود زیرا می‌توانند سبب پایداری تامین منابع شود.

وی تصریح کرد: باید از مشارکت مردم، حمایت قانونی صورت گیرد که بر این اساس به دنبال تصویب طرح حمایت از خیرین علم و فناوری هستیم تا بتوانیم حمایت‌هایی در خصوص معافیت مالیاتی به این گروه از نیکوکاران ارائه دهیم.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به کمک ۱.۲ میلیارد دلاری خیران به دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۶  گفت: از سال ۸۶ دانشگاه کاشان، اولین قدم در جذب خیران علم و فناوری را برداشت و هم اکنون ۶۰ دانشگاه کشور از کمک خیران بهره مند شده‌اند.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: گاهی اوقات پروژه‌ها به دلیل عدم تامین مناسب اعتبار ممکن است تعطیل شده یا از مسیر اصلی خود خارج شود به همین دلیل در بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا از ظرفیت خیران استفاده می‌شود که نمونه آن دانشگاه هاروارد با حجم موقوفات ۳۰ میلیارد دلاری است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر