کد خبر: 28033
A

نسخه به‌روزرسانی شده تلگرام آمد

نخستین قابلیت تلگرام ۴.۳ مشخص شدن گروه‌هایی است که در آن‌ها پیامی مربوط به شما وجود دارد. بعنوان مثال، اگر در یک گروه کسی شما را خطاب ( mention) کرده یا در پاسخ به شما چیزی نوشته است (reply) به کاربر از طریق یک نوتیفیکیشن اعلام می‌کند. لازم به ذکر است این ویژگی تنها برای گروه های تلگرام است و آن گروه را به همراه یک علامت @ در لیست گفت‌وگوها مشاهده خواهید کرد. همچنین با دریافت این به‌روزرسانی می‌توانید با استفاده از دکمه جدید @، در میان پیام‌هایی که خطاب یا در پاسخ به شما ارسال شده‌اند جابه‌جا شوید.

نسخه به‌روزرسانی شده تلگرام آمد

دیده بان ایران: جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شده تلگرام همراه با چندین قابلیت جدید، همانطور که پاول دوروف - مدیر عامل تلگرام - در اوایل سال گفته بود، منتشر شد. در این نسخه جدید ، امکاناتی جهت سهولت ارتباط کاربر با دیگران در گروه‌ها فراهم شده است.

نخستین قابلیت تلگرام ۴.۳ مشخص شدن گروه‌هایی است که در آن‌ها پیامی مربوط به شما وجود دارد. بعنوان مثال، اگر در یک گروه کسی شما را خطاب ( mention) کرده یا در پاسخ به شما چیزی نوشته است  (reply) به کاربر از طریق یک نوتیفیکیشن اعلام می‌کند. لازم به ذکر است این ویژگی تنها برای گروه های تلگرام است و آن گروه را به همراه یک علامت @ در لیست گفت‌وگوها مشاهده خواهید کرد. همچنین با دریافت این به‌روزرسانی می‌توانید با استفاده از دکمه جدید @، در میان پیام‌هایی که خطاب یا در پاسخ به شما ارسال شده‌اند جابه‌جا شوید.

قابلیت دیگر نسخه به‌روزرسانی شده تلگرام، سرو سامان دادن به استیکرهاست. در این نسخه جدید کاربران می توانند استیکرهای مورد علاقه خود را با استفاده از یک ستاره، علامت گذاری کنند. کاربران قادر خواهند بود در قالب یک پنل جدید که برای استیکرها تعبیه شده، به استیکرهای مورد علاقه و علامت گذاری شده خود دست یابد.

همانطور که می دانیم، در بسیاری از کشورها اپلیکیشن تلگرام ، اپلیکیشن رایجی نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند اپلیکیشنی را نصب و استفاده کنند که دوستان و آشنایانشان هم از آن استفاده می کنند. بنابراین در نسخه جدید تلگرام، قابلیت جدید دعوت دوستان یا Invite Friends وجود دارد که از طریق آن کاربری که از تلگرام استفاده می‌کند، می تواند دوستانش را دعوت کند، سپس تلگرام بر اساس تعداد مخاطبانی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند، رتبه بندی شده و به کاربر اطلاع می‌دهد تا بتواند با خیال راحت به این برنامه به‌همراه سایر دوستانش بپیوندد و گفت‌وگو داشته باشد.

همچنین در گروه‌های دارای بالغ بر ۱۰۰ نفر عضو، کاربران می‌توانند با اضافه کردن یک بسته استیکر تایید شده، بدون نیاز به اضافه کردن آن به فهرست استیکرهای خود، حین مکالمه در گروه مورد نظر از آن بسته استیکر استفاده کنند. بعد از دریافت نسخه جدید ۴.۳ ، کاربران قادر خواهند بود برای ارسال یک پیام، تنها با نگه داشتن انگشت خود بر روی گفت‌وگوهای موجود در لیست مکالمات، چند گیرنده را انتخاب کنند.

 یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر نسخه جدید تلگرام ۴.۳ که برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست، آن است که می‌توان با استفاده از نشانگر جدید، حین برقراری تماس صوتی، قدرت سیگنال را مشاهده کرد.

سایر ویژگی های نسخه جدید تلگرام:

مکان ایجاد گروه و مکالمه دست جمعی تا سقف ۵ هزار کاربر

سرعت بالای ارتباطات و گفت‌وگو به دلیل اتصال به نزدیکترین سرور از نظر جغرافیایی

قابلیت ارسال انواع فایل‌های دارای پسوندهای مختلف تا سقف 1000 مگابایت

رمزنگاری پیشرفته سراسری به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران

وجود سرویس فضای ابری (cloud) نامحدود به منظور ذخیره‌سازی دائمی گفتگوها و فایل‌ها

مصرف پهنای باند بسیار کم و وجود استیکرهای متنوع و امکان ساخت استیکرهای مورد علاقه خود بدون محدودیت

وجود تم‌های آماده و امکان ساخت دستی آن‌ها به منظور متحول سازی ظاهر تلگرام طبق سلیقه خود

همچنین در سیستم عامل اندروید، کاربر می‌تواند بهنگام مشاهده تصاویر در قسمت Shared Media ، به قسمتی که آن عکس به آنجا تعلق دارد، برود. تیم متخصصان تلگرام در وبلاگ رسمی خود خبر داد که در حال کار کردن بر سر نسخه جدیدتر تلگرام در آینده با قابلیت هایی جدید هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر