کد خبر: 28080
A

سرپرست وزارت علوم: سیاست ما حداکثر مشارکت سیاسی تشکل‌های دانشجویی است

سرپرست وزارت علوم گفت: سیاست ثابت و همیشگی ما این بوده که تشکل‌های دانشجویی بتوانند حداکثر مشارکت سیاسی را در چارچوب ضوابط و قوانین داشته باشند.

سرپرست وزارت علوم: سیاست ما حداکثر مشارکت سیاسی تشکل‌های دانشجویی است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ سیدضیاء هاشمی در گفت‎وگو با خبرآنلاین در واکنش به این سخنان رهبر انقلاب که فرمودند «خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند» و در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای سیاست‎زدایی از دانشگاه ها دارید؟ گفت: باید به چارچوب قوانین پایبند باشیم. قوانین و ضوابط مقرر، بهترین راهی است که به ما کمک می کند، ضمن اینکه فضای دانشگاه، مشارکت سیاسی داشته باشد، از سیاست زدگی هم در امان بماند.

سرپرست وزارت علوم درباره برنامه این وزارتخانه برای تقویت تشکل های دانشجویی فعال سیاسی و بازتر کردن عرصه برای نقش آفرینی آنها اظهار کرد: سیاست ثابت و همیشگی ما این بوده که تشکل‎ها بتوانند حداکثر مشارکت سیاسی را در چارچوب ضوابط و قوانین داشته باشند.

هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا شما به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی خواهید شد؟، گفت: معمولا سرپرست وزارتخانه یکی از گزینه های مورد بررسی برای انتخاب وزیر آتی می تواند باشد، اما تنها گزینه نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر