کد خبر: 28086
A

تاکید سخنگوی دولت بر رسیدگی به وضعیت بازنشستگان: تا پایان برنامه ششم، همسان‌سازی حقوق اجرا می‌شود

سخنگوی دولت دوازدهم برای چندمین بار طی هفته‌‎های گذشته، تاکید کرد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی خواهد شد

تاکید سخنگوی دولت بر رسیدگی به وضعیت بازنشستگان: تا پایان برنامه ششم، همسان‌سازی حقوق اجرا می‌شود

 دیده بان ایران: تجمعات این روزهای بازنشستگان در اعتراض به وضعیت حقوق و دریافتی خود، باعث شد تا خبرنگار سرویس مشکلات مردم، در نشست خبری امروز محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، بار دیگر خواسته بازنشستگان را با وی در میان گذارد.
نوبخت درباره وضعیت بازنشستگان توضیح داد: بخشی از جوانان ما در زمینه امور عمرانی فعال هستند ولی متاسفانه به‌موقع حقوق خود را دریافت نمی کنند. آنها هم در جاده ها و عرصه های عمومی برای رفاه مردم تلاش می کنند. باید در نظر داشت این که حقوق فرهنگیان بیش از دو برابر شده، نشان از رویکرد دولت است. سال گذشته ۲۷۰۰ میلیارد تومان در آذرماه، پاداش بازنشستگی دادیم و ۳۴۰۰ میلیارد تومان هم در اردیبهشت پرداخت شد. همچنین ۳۶۰۰ میلیارد تومان برای هم‌طرازی حقوق معلمان بازنشسته افزایش یافت. قطعا عزیزان، دولت را درک می کنند که باید به کارهای دیگر کشور از جمله امور عمرانی هم رسیدگی شود.
او در واکنش به انتقادات بازنشستگان نیروهای مسلح گفت: سال گذشته دست کم ۲۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شد. همچنین دولت خود را مکلف کرده همسان سازی در حقوق بازنشستگان را در طول برنامه انجام دهد. همچنین ۳۴۰۰ میلیارد تومان سال گذشته برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت. البته همه بازنشستگان انتظار دارند در مدت کوتاهی، این کار صورت گیرد ولی در توان دولت نیست. برای سال آینده هم در بودجه لحاظ می شود که بُرش دیگری از همسان سازی اجرایی شود.
سخنگوی دولت در ادامه گفت: ممکن است دولتهای قبل به موقع تعهدات خود را در این باره انجام نداده باشند ولی باید فرصت داد تا در یک دوره زمانی معقول، همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام گیرد. عزیزان بدانند ما پدری هستیم با پول محدود که خانواده گسترده ای دارد. اگر توقعات انجام نمی شود، دلیل بر بی مهری پدر نیست، منابع محدود است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر