کد خبر: 28091
A
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

زیرساخت‌های ابیانه نطنز برای ثبت جهانی آماده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی روستای ابیانه نطنز آماده است.

زیرساخت‌های ابیانه نطنز برای ثبت جهانی آماده است

دیده بان ایران: فریدون اللهیاری ظهر امروز(سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از آتشکده نطنز، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و همکاری میراث فرهنگی، بنیاد مسکن و دهیاری روستای ابیانه، زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی روستای ابیانه نطنز آماده است.

وی افزود: اکنون زمان آن رسیده تا پرونده فنی و تخصصی روستای ابیانه برای ثبت در میراث جهانی یونسکو آماده شود تا مرحله بعدی ثبت جهانی این روستا انجام گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: یکی دیگر از آثار تاریخی که کاندیدای ثبت جهانی است، مسجد جامع نطنز است که هنوز اقدامات ویژه‌ای برای رفع مشکل زیرساختی آن انجام نشده است.

وی تصریح کرد: بحثی از سوی کارشناسان مطرح بود که از آنجایی که فقط مسجد جامع اصفهان ثبت جهانی است، پرونده‌ای الحاقی تشکیل شود که چندین مسجد جامع استان از جمله مسجد جامع نطنز به صورت مجموعه‌ای ثبت شود.

اللهیاری همچنین پیرامون توسعه گردشگری مذهبی، خاطرنشان کرد: از آنجایی که در شهرستان نطنز امام زادگان زیادی وجود دارد درصدد هستیم تا محور گردشگری را ایجاد کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر