کد خبر: 28121
A
دبیر کمیسیون آموزش مجلس:

اردوهای دانش آموزی با قطار انجام شود

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تلفات بالای سوانح و تصادفات جاده‌ای، بهترین گزینه برای انجام اردوهای دانش آموزشی حمل و نقل ریلی است.

اردوهای دانش آموزی با قطار انجام شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا سلیمی درباره حادثه اخیر واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی که موجب فوت و مصدوم شدن تعدادی از آنها شد، گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال بررسی علل بروز سانحه است و اینکه چرا حمل دانش آموزان باید توسط اتوبوس جابجا شوند.

وی افزود: در طول روز به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب جاده ای در کشور ، حجم بالای ترافیک، تردد انواع مختلف خودورهای شخصی و ماشین آلات سنگین و مهمتر از همه کمبود علایم و تابلوهای هشدار و خطای انسانی ،  شاهد سوانح مختلف در حوزه جاده ای هستیم که هزینه های زیادی را برای کشور رقم می زند.

سلیمی با اشاره به ضعف مدیریت در برخی ارگان ها و سازمان های دولتی مبنی بر اینکه بدون بررسی موانع و گلوگاه های موجود، مجوز مربوط به جابجایی دانش آموزان را از طریق حمل و نقل جاده ای صادر می کنند، گفت: متاسفانه با توجه به مشکلات فوق در بخش جاده ای، همچنان شاهد جابجایی اردوهای دانش آموزی از طریق حمل و نقل جاده ای هستیم .

نماینده مردم محلات عنوان کرد: حمل و نقل جاده ای به دلیل خصوصیات ویژه ای که دارد به عنوان متداول‌ترین شیوه حمل و نقل درکشورهای مختلف جهان مطرح است و در کشور ما نیز رایج ترین و آسان‌ترین روش برای جابجایی کالا و مسافر معرفی شده ، اما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که حمل و نقل ریلی با توجه به ایمنی بالا و ارائه خدمات با کیفیت می‌تواند بهترین گزینه برای حمل مسافران باشد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل جایگزین کردن سیستم حمل‌ونقل ریلی به جای جاده‌ای ، مزیت‌های نسبی موجود در این سیستم است که شامل صرفه جویی بالا در سوخت، ایمنی بالا، ظرفیت بالای جابجایی و ارزان بودن آن می‌شود و گرایش به استفاده از این شیوه حمل‌ونقل در آینده را افزایش می‌دهد.

سلیمی خاطر نشان کرد: از این رو با سرمایه‌گذاری در این بخش و استفاده از سیستم مدرن و مجهز به فناوری روز و همچنین توسعه ناوگان مسافری، می‌توان سهم بخش ریلی را در جابجایی مسافر افزایش داد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر