کد خبر: 28130
A

ساداتی‌نژاد: استانداردهای آموزشی باید در سطح کشور یکسان باشد

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متولی ساماندهی امور مربوط به نظام آموزشی و همچنین نظارت موثر بر موسسات آموزشی وزارت آموزش و پرورش است.

ساداتی‌نژاد: استانداردهای آموزشی باید در سطح کشور یکسان باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدجواد ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه نظام آموزشی کشورمان باید به اندازه کفایت در حوزه آموزش فعال بوده و هیچ نقصی نداشته باشد، گفت: کیفیت آموزش در مدارس ما متفاوت است. دانش‌آموزان ما دارای استعداد و نبوغ متفاوتی هستند. ممکن است سطح آموزش در مدارس به صورت استاندارد ارائه شود اما دانش‌آموزی نیاز داشته باشد که از کلاس‌های تقویتی هم استفاده کند برای اینکه دریافت بهتری داشته باشد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: این در حالی است که شرایط نظام آموزشی ما اینگونه نیست. در واقع هم در بحث نظام آموزش دچار نقص هستیم و هم در مورد کلاس‌های تقویتی زیاده‌روی شده است.

نماینده مردم کاشان در مجلس افزود: طبیعتا وزارت آموزش و پرورش متولی ساماندهی کل این امور است که هم باید استانداردهای آموزشی را در تمام سطح کشور به طور یکسان برقرار کند و هم موسساتی که بر اساس استاندارد وزارتخانه تعیین می‌کند دارای مجوز باشند.

ساداتی‌نژاد درباره اینکه نظارت بر این موسسات بر عهده چه دستگاهی است؟ گفت: نه اینکه نظارتی نباشد اما به هر حال آموزش و پرورش مسئولیت نظارت را بر عهده دارد و این نظارت اکنون هست اما کافی نیست.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر