کد خبر: 28290
A

گزارش عملکرد اربعین شورای شهر روی میز نجفی

اعضای شورای شهر تهران در مورد حواشی عملکرد هزینه‌ای اربعین سوالاتی را مطرح کردند و مقرر شد تا گزارشی در این باره تهیه و در اختیار نجفی شهردار تهران قرار گیرد.

گزارش عملکرد اربعین شورای شهر روی میز نجفی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رسولی صبح امروز در واکنش به گزارش عملکرد شهرداری در اربعین با بیان اینکه من نگران قسم اعضای شورا در مورد انضباط مالی هستم، گفت: قانون شهرداری‌ها اجازه نمی‌دهد که پول شهردار تهران خارج از شهر هزینه شود و حالا می‌گویید که در 8 کمیته پوشش مراسم اربعین فعال هستید؟

وی افزود: درست است که وزیر کشور برای شهرداری تهران در پوشش مراسم اربعین حکم زده اما به وزیر کشور تذکر می‌دهم که قائم مقام شورا نیست که اینچنین سخن می‌گوید و اگر هزینه‌ای برای شهرداری ایجاد می‌کند، هزینه‌هایش را خودش بدهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: شما می‌گویید: 15 میلیارد تومان هزینه کرده‌اید اما رقم مصوب شما 5 میلیارد تومان بوده اما جای سوال است که مابه‌التفاوتش را از کجا آورده‌اید.

همچنین حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی نیز با بیان اینکه نباید از روح اربعین فاصله بگیریم گفت: در قالب پاداش و حق ماموریت نباید اقدامات داوطلبانه را تحت‌الشعاع قرار دهیم و پیشنهاد می‌شود افرادی که مایل به ارائه خدمات در نجف و کربلا هستند را داوطلبانه و بدون حق ماموریت و پاداش به کربلا ببریم.

وی افزود: 4 مرز زمینی داریم که زائران برای زیارت از آن عبور می‌کنند اما مرز مهران به دلیل نزدیکی به کربلا شلوغ‌تر است و پیشنهاد می‌شود شهرداری اقدامات خود را بیشتر در این مرز متمرکز کند.

به گزارش ایسنا، در پایان محسن هاشمی‌ رییس شورای شهر تهران اعلام کرد: از حق‌شناس به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی می‌خواهم که سوالات را جمع آوری کند تا گزارشی تهیه و در اختیار نجفی شهردار تهران قرار گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر