کد خبر: 28334
A

ضرورت تأمین درآمدهای پایدار برای مترو تهران

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: مترو تهران علیرغم این که از لحاظ شاخص‌های مهمی چون تعداد سفر در سال، طول خط و تعداد ایستگاه در زمره 20 مترو برتر دنیا قرار دارد اما از نقطه نظر درآمد و تأمین منابع درآمدی در بین 156 قطار شهری جهان در رتبه آخر ایستاده است.

ضرورت تأمین درآمدهای پایدار برای مترو تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید محسن علیزاده طباطبایی با تاکید بر ضرورت تأمین درآمدهای پایدار برای مترو تهران گفت: منابع مالی مترو تهران شامل دو بخش بلیتی و غیر بلیتی است که بخش غیر بلیتی آن شامل کمک‌های شهرداری، دولت و درآمد حاصل از فضاها و ایستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه در تأمین این بخش مشکلاتی وجود داشته افزود: امیدوارم مدیریت شهری جدید با اتخاذ راهکارهای مناسب محدودیت‌ها و موانع مالی پیش روی مترو تهران را برطرف کند چراکه پایتخت بیش از هر زمان به گسترش هرچه سریع‌تر مترو نیاز دارد.

طباطبایی در ادامه به راهکاری که می‌تواند منابع مالی در بخش بلیت را تقویت کند اشاره و خاطرنشان کرد: هدفمند کردن بهای بلیت مترو با استفاده از امکانات مکانیزه موجود می‌تواند بسیار کمک کننده باشد به نحوی که بهای بلیت متناسب با اقشار مختلف مسافران تعیین و دریافت شود.   

این کارشناس حمل و نقل ریلی تصریح کرد: یارانه مکفی در مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف تصویب نشده است که بهتر است این نکته نیز با افزایش تعامل با کمیسیون‌های ذیربط در مجلس و شورای اسلامی شهر تهران مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی هر سفر با مترو  1 دلار به اقتصاد کلان کشور کمک می‌کند و این مورد می‌تواند  یکی از دلایل توجیهی اقتصادی بودن مترو باشد.

براساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه؛طباطبایی گفت:  موانع و محدودیت‌هایی در واگذاری فضاهای بسیار وسیع، متنوع و ارزشمند مترو به منظور درآمدزایی بیشتر وجود دارد که باید با مطالعه دقیق، تهیه طرح و اجرای طرح جامع درآمدزایی و حذف قوانین دست و پاگیر برطرف شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر