کد خبر: 28367
A
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

مرگ ۳۴ نفر براثر حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به فوت ۳۴ نفر براثر حوادث کار در استان گفت: ۱۷ نفر براثر سقوط از بلندی جان باخته اند.

مرگ ۳۴ نفر براثر حوادث کار در مازندران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  و به نقل از مهر، علی عباسی با بیان اینکه مرگ ومیر ناشی از حوادث کار درچهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۹ درصد افزایش یافت و از ۱۷نفر در چهار ماهه سال گذشته به ۳۴نفر در سال جاری رسیده است اظهار داشت:از این تعداد ۳۰ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند افزود : در چهارماهه سال جاری ۳۳ مردبر اثر حوادث کار در استان جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد : بر اساس آمارهای موجود سقوط از بلندی با ۱۷ مورد فوتیرتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد، همچنین برق گرفتگی و اصابت جسم سختهر کدام با هفت فوتی و سایر با سه فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود :درچهار ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۱مورد در خرداد ماه و کمترین آن با شش مورد درتیر ماه ثبت شده است وطی این مدت  شهرستان‌های بابل با هفت فوتی، آمل و ساری هر کدام با سه فوتی بیشترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند که در مقابل آنشهرستان‌هایرامسر ، فریدونکنار و نورگزارشی از مرگ بر اثر حادثه کار گزارش نشده است.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه تعداد ۳۱ نفر از فوت شدگان ایرانی و ما بقی دارای ملیت غیر ایرانی هستند گفت :سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۴ مورد بیشترین و سنین کمتر از ۲۰ سال با ۱ مورد کمترین موارد را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان در خصوص مصدومین چهار ماهه حوادث کار گفت : تعداد ۲۸۷ (۲۷۴ نفر مرد و ۱۳ نفر زن) نفر در این چهار ماهه به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشت.

لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی ، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نییست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر