کد خبر: 28382
A

حسن‌بیگی: کشورهای اسلامی کمک‌های مالی خود را به میانمار قطع کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قطع کمک‌های مالی به دولت میانمار و استفاده از ابزارهای دیپلماتیک برای بسیج کردن جامعه جهانی در جهت سرکوب ارتش و اقلیت بودایی را از جمله اقدامات فوری جهت جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان میانمار عنوان کرد.

حسن‌بیگی: کشورهای اسلامی کمک‌های مالی خود را به میانمار قطع کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ابوالفضل حسن‌بیگی با اشاره به موقعیت جغرافیایی میانمار، گفت: کشور میانمار از مناطق بسیار مهم در جنوب شرقی آسیا است که در منطقه روهینگیا مسلمانان سکونت دارند که اسرائیل با همکاری دولت میانمار تلاش می‌کند این منطقه را از حضور مسلمانان پاک کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به شکست آمریکا در منطقه غرب آسیا همچون عراق، سوریه و یمن و اضمحلال داعش، آمریکا نیز به دنبال حضور خود در منطقه جنوب شرقی آسیا است که برای این کار می‌خواهد در وهله اول مسلمانان میانمار را از بین ببرد.

حسن‌بیگی توضیح داد: سیاست آمریکا حمایت از افراطیون زندانی برای تقویت و به دنبال آن پیشبرد سیاست‌هایش است نمونه بارز آن را می‌توان در آزاد کردن ابوبکر بغدادی از زندان‌های صدام دید که بعد از آموزش خود را خلیفه خودخوانده مسلمانان در داعش عنوان کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در میانمار نیز خانم آنگ سان سوچی مدتی در زندان بود که بعد با کمک آمریکا از زندان آزاد شد و به عنوان فردی انقلابی وارد قدرت شد اما در نهایت با حمایت ارتش میانمار و نیروهای بودایی این کشور جنگ خانمان‌سوز را علیه مسلمانان به پا کرد. این اقدامات امروز منتهی به وضعیت بسیار ناجوانمردانه و ضد حقوق بشر علیه مسلمانان میانمار شده است.

وی در تحلیلی گفت: آمریکا امروز با پاک شدن داعش از عراق و سوریه خطر بزرگی را در منطقه برای خود احساس می‌کند به همین دلیل به دنبال قدرت‌نمایی در کشورهای جنوب شرقی آسیا همچون میانمار است و برای این کار سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته است تا در نهایت کشورهای این منطقه را تحت کنترل خود در بیاورد. در این بین آمریکا با کشورهایی که ممکن است در برابر اقدام احتمالی سازمان ملل مخالفت کند نیز رایزنی کرده تا اقدام سازمان ملل نیز نتیجه‌ای نداشته باشد.

حسن‌بیگی توضیح داد: در حال حاضر کره شمالی کشوری است که به هیچ عنوان از سوی آمریکا قابل کنترل نیست و شاید تنها از طریق چین بتوان کره شمالی را تحت کنترل در آورد به همین دلیل آمریکا می‌خواهد با معامله‌ای با چین از یک طرف کره شمالی را کنترل کرده و از یک طرف جلوی اقدام بین‌المللی در میانمار آن هم با وتوی چین را بگیرد. این موضوع باید از سوی کشورهای اسلامی به خوبی رصد شود تا جلوی اقدامات آمریکا گرفته شود.

وی ادامه داد: بر این اساس انتظار می‌رود کشورهای اسلامی در وهله اول کمک‌های مالی خود را به میانمار قطع کنند و سپس از ابزارهای سیاسی خود برای بسیج کردن جامعه جهانی جهت سرکوب ارتش و اقلیت بومی مورد حمایت دولت میانمار استفاده کرده تا آتش جنگ در این کشور خاموش شود.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: کشورهای عربی همچون کویت و عربستان که حمایت‌های تسلیحاتی و کمک‌های مالی می‌کنند باید دست از این کارها بردارند تا منطقه جنوب شرقی آسیا بر اساس سیاست و اهداف اسرائیل و آمریکا متشنج نشود چون آمریکا و اسرائیل به دنبال تجزیه کشورهای این منطقه همچون عراق، سوریه و یمن هستند چرا که نتوانستند به اهداف خود رسیده و می‌خواهند این اهداف را در جنوب شرق آسیا پیش ببرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر