کد خبر: 28386
A

کاظم‌زاده: فکر نمی‌کنم مبارزه با این مگس سفید مسئله پیچیده و سختی باشد

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: امکانات فراوان شهرداری تهران در کنار متخصصان حوزه کشاورزی و تجربیات و فناوری‌های شهرداری‌های سایر شهرهای جهان شرایطی را به وجود می‌آورد که مبارزه با جانوران و حشرات موذی شهر تهران و سایر شهرهای کشور آسان‌تر و موثرتر شود.

کاظم‌زاده: فکر نمی‌کنم مبارزه با این مگس سفید مسئله پیچیده و سختی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شادمهر کاظم‌زاده، گفت: شیوه شهرداری تهران در مبارزه با مگس سفید نصب نوارهای چسبنده زرد رنگ روی درختان پارک‌ها و معابر شهر است اما حجم عظیم این حشره موذی در پارک‌ها و معابر نشان از موثر نبودن این آفت‌کش دارد بنابراین باید به فکر جایگزین کردن شیوه‌های موثرتر باشند.

وی تاکید کرد: مجموعه عریض و طویل شهرداری تهران باید از متخصصان و کارشناسان فن به ویژه مهندسان کشاورزی در قالب یک کمیته تخصصی استفاده کند، فکر نمی‌کنم مبارزه با این حشره آزاردهنده مسئله پیچیده و سختی باشد.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس استفاده از سموم شیمیایی و مواد بیولوژیک مورد اشاره قرار داد و هشدار داد: مدیران شهرداری در استفاده از سموم و مواد بیولوژیک در پارک‌ها و معابر پر درخت تهران باید نهایت دقت را داشته باشند چراکه استفاده از این سموم هم موجب آلوده شدن آب‌های زیرزمینی شهر و هم باعث آلودگی بیشتر هوای کثیف تهران می‌شود.

نماینده مردم دهلران در مجلس در عین حال معضل مگس سفید در تهران را در کنار ابرچالش‌های این کلان‌شهر ناچیز دانست و خواستار اصلاح دیدگاه و رویه مدیریت شهری در حل معضلات تهران شد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر