کد خبر: 28415
A

سخنگوی شورای شهر اصفهان: دوچرخه سواری بانوان در اصفهان منع قانونی ندارد

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: در خصوص دوچرخه سواری بانوان طبق نظر استاندار هیچ منع قانونی نداریم و باید تلاش کنیم مسائلی که جرم انگارانه نیست به تخلف بدل نکنیم، این مشکل با تعامل رفع می‌شود.

سخنگوی شورای شهر اصفهان: دوچرخه سواری بانوان در اصفهان منع قانونی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مهدی مقدری امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اشاره به اینکه افزایش کرایه سرویس مدارس حداکثر 12 درصد است، اظهار کرد: هرچند پیشنهاد تاکسیرانی افزایش 15 درصدی بود اما شورا با افزایش 12 درصدی نرخ کرایه سرویس‌های مدارس موافقت کرد.

وی با بیان اینکه شفافیت در امور شورا و شهرداری اصفهان برای شورای پنجم موضوعی جدی است که قطعا شعار و وعده پوچ نبوده است، افزود: عدم اعتماد مردم در بسیاری از حوزه های شهرداری از مشکلات خدمات رسانی است که راه حل آن شفافیت است. اگر مردم به مدیریت شهری اعتمادی نداشته باشند حاضر به مشارکت در فرآیندهای شهری نیستند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: مردم پیشران تغییرات روبه بهبود هستند و فکر می کنیم متخصصان، سمن ها و اصحاب رسانه می‌توانند رابطه میان شهروندان و مدیران شهری باشند. شفاف سازی یک مسئله انتزاعی نیست و در دانش مدیریت امروز ساز و کار عملیاتی دارد. به همین دلیل پیشنهاد کردیم طبق قانون مذاکرات شورا زنده برای مردم پخش شود. این پیشنهاد جدی است. هئیت رییسه منعی ندیده و دنبال بحث سخت افزار و نرم افزار آن هستیم.

مقدری در خصوص حساب رسی از شهردار گفت: درست است که شورای پنجم به لحاظ تفکر سیاسی یک دست است، اما قرار نیست در مورد منافع مردم با کسی تعارف کنیم. عملکرد مدیران شهری فارغ از دیدگاه سیاسی زیر تیغ شورای شهر خواهد بود. ما سعی می کنیم که به صورت دوره ای مباحث نظارت و شفاف سازی را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر برای ایجاد کمیسیون شفافیت خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه ماده 91 هرگونه تاسیس یا تغییر در یک کمیسیون باید در یک کمیسیون مقدماتی بحث و بررسی شود و سپس در صحن علنی رای گیری شود و اکنون هفت عضو شورا پیگیر این مسئله هستند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: وعده‌های اعضای شورای پنجم در حد شعار باقی نمی‌ماند. دو عضو بانو داریم که هر دو رییس دو کمیسیون شورا هستند. در خصوص دوچرخه سواری بانوان طبق نظر استاندار هیچ منع قانونی نداریم و باید تلاش کنیم مسائلی که جرم انگارانه نیست به تخلف بدل نکنیم.

مقدری با بیان اینکه این مشکل باید با تعامل حل شود، اضافه کرد: در گام نخست باید فرهنگ دوچرخه سواری ارتقاء یابد؛ و این سوال باید پاسخ داده شود که چرا سرانه استفاده از دوچرخه به 4 درصد کاهش یافته است؟

وی در خصوص مجسمه کاوه اظهار کرد: این مجسمه به دلایل عمرانی در پروسه ساخت مترو از میدان آزادی جا به جا شد قرار بود مکان دیگری برای نصب آن انتخاب شود که این امر ممکن نشد و شورای پنجم مصمم است تا کاوه را به آزادی برگرداند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان در خصوص تخلفات مدیران شهری تصریح کرد: در این زمینه نباید فقط به تذکر بسنده نکنیم، چراکه قوانین روشن و دارای ضمانت اجرایی است. مگر می‌شود که در شهرداری به جرمی برخورد کنیم و بگوییم قانون نیست؟ تخلفات به دادگستری و قوه قضاییه ارسال شده بوده اما گاهی مصلحت سنجی‌ها نگذاشته روند رسیدگی به آن‌ها پیش برود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر