کد خبر: 28599
A

استاندار خوزستان:از تجربیات بازنشستگان در سیستم اداری استفاده شود

استاندار خوزستان گفت: جهت انتقال تجربیات باید رابطه‌ای بین نسل‌های قبل و نسل‌های جدیدی که شروع به کار می‌کنند وجود داشته باشد و از تجربیات بازنشستگان جهت پیشرفت سیستم اداری استفاده شود.

استاندار خوزستان:از تجربیات بازنشستگان در سیستم اداری استفاده شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، غلامرضا شریعتی در دوازدهمین همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان که امروز(22 شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت خانواده بر کسی پوشیده نیست و رکن اصلی اجتماع، آداب و سنن حسنه جامعه از خانواده نشات می‌گیرد که در اسلام نیز بر امر تشکیل خانواده تاکید فراوان شده و ازدواج نیمی از ایمان شمرده شده است.

وی افزود: اگر صلاح و اصول خانواده رعایت شود جامعه به سوی پیشرفت می‌رود و هرچه استحکام خانواده بیشتر باشد تزلزلات و معضلات اجتماعی در جامعه کمتر خواهد شد و بحران‌ها به حداقل خواهد رسید.

شریعتی با بیان اینکه باید از تجربیات بازنشستگان در سازمان‌های مربوط استفاده شود، اظهار کرد: بازنشستگان افرادی هستند که حدود 30 سال به جامعه خدمت کرده‌اند و به جزئیات سازمان مربوطه مطلع هستند و می‌توانند تجربیات را به سیستم اداری منتقل کنند و موجب پیشرفت سیستم اداری مربوطه شوند و اگر غیر از این باشد،‌سیستم اداری پیشرفت نخواهد کرد.

وی بیان کرد: باید رابطه‌ای بین نسل‌های قبل و نسل‌های جدیدی که شروع به کار می‌کنند وجود داشته باشد و انتقال تجربیات به نحو مناسبی انجام شود. این امر موجب می‌شود سطح و نوع خدمات روز به روز پیشرفت کند.

استاندار خوزستان با اشاره به تعهدات جامعه در قبال بازنشستگان گفت: مدیریت شهری باید به نحوی عمل کند که شرایط لازم برای پر کردن اوقات فراغت، ورزش‌های مورد نیاز و استفاده مناسب از خدمات شهری را ایجاد کند.

شریعتی با بیان اینکه در جوامع توسعه‌یافته زمانی که تصمیم به بالا بردن سن بازنشستگان می‌گیرند، تعارضات شدیدی پیش می‌آید، تصریح کرد: در کشور ما بیشتر افراد سعی می‌کنند سن بازنشستگی را بالا ببرند زیرا ما شرایط و استانداردهای لازم را برای بازنشستگان ایجاد نکرده‌ایم.

وی گفت: با این وضع و بالا رفتن سن متوسط و امید به زندگی تعداد بازنشستگان افزایش داشته ولی وضعیت صندوق بازنشستگی یکی از معضلات اساسی دولت است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: زمانی که به مسافرت می‌روید می‌بینید که عمده گردشگران بازنشستگان هستند زیرا درآمد لازم را برای گذراندن زندگی و نیازهای خود دارند. دولت باید تلاش کند که صندوق‌های بازنشستگی را تقویت و به نحوی عمل کند که پس از بازنشستگی نیازهای بازنشستگان در حد اولی فراهم شود.

شریعتی گفت: این شرایط ایجاد نمی‌شود مگر با خلق ثروت و سرمایه‌گذاری بیشتر و در این شرایط کشور می‌تواند رفاه قشر اصلی جامعه را فراهم کند.هرچه رفاه این افراد بیشتر باشد استانداردهای زندگی بالاتر می‌رود. امیدواریم با برنامه پنج ساله ششم بتوانیم خلق ثروت جدید کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه‌های شهری، فعالیت‌های زیارتی و گردش و ورزشی سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های متولی خصوصا شهرداری‌ها تلاش کنند تا زمینه مناسب را برای بازنشستگان فراهم آورند.


منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر