کد خبر: 28814
A

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان کشاورزی

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس گفت: دولت برای ایجاد اشتغال رشته‌هایی همچون کشاورزی و حرفه‌های صنعتی در استان چاره اندیشی کرده و با ایجاد طرح‌های کشاورزی فارغ‌التحصیلان این رشته را جذب بازار کار کند.

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان کشاورزی

به گزارشان پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی کاظمی باباحیدری  با بیان این‌که اکنون خروجی دانشگاه‌ها از ظرفیت بازار کار بیشتر است، با اشاره به مسئله اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: اشتغال در بخش خصوصی و مراکز صنعتی بهترین راهکار در این زمینه است و این افراد بایستی به این سمت پیش روند .

رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: رشته‌های کشاورزی و علوم پایه همانند فیزیک، شیمی، ریاضی و ... نقش موثری در پیشرفت کشور دارند و از طریق این علوم و استفاده از دانش فارغ‌التحصیلان آن‌ها می‌توان کارهای مثبت بسیاری را انجام داد .

وی گفت: جهاد کشاورزی استان از طریق نهاد جهاد دانشگاهی، دوره‌های آموزش کوتاه مدت را برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی به منظور افزایش مهارت آن‌ها برگزار کند.

کاظمی باباحیدری با اشاره به این‌که در حال رایزنی برای تسهیل روند اشتغال این افراد است، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت برای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها علم آنان را دوچندان و تجربه برای حضور در مشاغلی همانند احداث گلخانه را افزایش می‌دهد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر