کد خبر: 28837
A

کلانتری: محیط زیست سالم حق مسلم مردم است/ تاکید بر تقویت توان نظارتی محیط زیست با کمک دانشگاه‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم معارفه معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست سالم حق مسلم مردم است. مدیران استانی از این پس با اختیار رئیس سازمان محیط زیست در استانها فعالیت کنند.

کلانتری: محیط زیست سالم حق مسلم مردم است/ تاکید بر تقویت توان نظارتی محیط زیست با کمک دانشگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده  بان ایران، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: با توجه به بررسی های بودجه ای که داشتم، تنها انگیزه برای خدمت و کار در حوزه محیط زیست، عشق و علاقه است.

او با اشاره به جلسات خود و مدیران ستادی و استانی، افزود: غیر از استضعاف سازمان محیط زیست، اکثر مدیران استانی سازمان ، عدم تفویض اختیار به استان ها را نخستین مشکل خود دانستند و به همین دلیل گفتم مدیران استانی از این پس با اختیار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در استان ها باید مدیریت و فعالیت کنند و اگر مدیرکل استان نتواند با اختیارات خود یک مکاتبه ساده هم انجام دهد باید استعفا دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: محیط زیست نباید به گونه ای رفتار کند که در نگاه دولت، مجلس و مردم به عنوان مانعی برای توسعه و اشتغال باشد بلکه باید با نگاه توسعه متوازن هم توسعه و اشتغال و هم حفظ محیط زیست را تامین کرد.

کلانتری گفت: محیط زیست سالم حق مسلم مردم است و برای تامین این حق مسلم باید توان نظارتی سازمان را تقویت کنیم.

 درپایان این مراسم، عیسی کلانتری حکم مسئولیت مسعود تجریشی به عنوان معاون محیط زیست انسانی این سازمان را به وی اهدا کرد و با تقدیر از زحمات و تلاش های سعید متصدی ، او را به سمت مشاور فنی خود منصوب کرد.

 گفتنی است، مسعود تجریشی پیش از این مدیر دفتربرنامه ریزی وتلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه بوده است. 

تجریشی متولد سال 1341 در تهران، دارای دکترای مهندسی محیط‌ زیست از دانشگاه دیویس کالیفرنیا، کارشناسی ارشد علوم و مهندسی آب از دانشگاه دیویس کالیفرنیا ، استاد تمام و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف است.

وی مجری 46 طرح تحقیقاتی، تخصصی و پژوهشی در زمینه های مدیریت منابع آب و فاضلاب و محیط زیست، دارای 78 مقاله در مجلات خارجی و کنفرانس های بین المللی و دارای 179 مقاله علمی پژوهشی در مجلات و کنفرانس های علمی و حرفه ای داخلی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر