کد خبر: 28971
A

وضعیت نظارت بر حساب یکپارچه مدارس/ آموزش و پرورش حق برداشت ندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: اداره آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش نمی توانند از حساب مدارس برداشت کنند اما مانیتور نظارت وجود دارد.

وضعیت نظارت بر حساب یکپارچه مدارس/ آموزش و پرورش حق برداشت ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید محمد بطحایی درباره حساب یکپارچه مدارس اظهارداشت: مهمترین ویژگی حساب یکپارچه مدارس این که این حساب ها قابل نظارت است.

وی افزود: اداره آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش نمی توانند از حساب مدارس برداشت کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اما مانیتورهایی در سطح ادارات مناطق و استان ها داریم که می توانیم حساب مدارس را بررسی کنیم چقدر پول واریز شده و چقدر برداشت شده است .

وی در واکنش به صحبت های معاون سابق مدیریت توسعه و پشتیبانی مبنی بر اینکه حساب یکپارچه در زمان مسئولیت وی اجرا نشده و چندان قانونی نیست و دیوان محاسبات نیز غیر قانونی اعلام کرده است، گفت: در جریان اشکالی که دیوان محاسبات گرفته است، نیستم.

پیش از این بطحایی در مراسم افتتاح حساب یکپارچه نیز گفته بود که مدارس نیز طبق توافق انجام شده با بانک ملی، یک حساب ۱۷ رقمی برای ۱۰۵ هزار مدرسه داریم.

وی با بیان اینکه این شماره حساب ترکیبی از کد شناسه کشوری، استانی، منطقه‌ای و آموزشگاهی و حساب مدارس شامل حساب جاری مدارس و حساب سپرده کوتاه مدت به نام انجمن اولیاء و مربیان مدارس است بیان کرد:به منظور شفاف سازی بیشتر، تمامی وجوه واریزی از طریق درگاههای الکترونیکی بانکها و دستگاه‌های «پوز» مدارس انجام می‌شود و از این پس سایر حسابهای موجود مدارس حذف می شود. از این پس هر مدرسه یک حساب مالی بیشتر نخواهد داشت.

بطحایی افزود: تمامی وجوه درخواستی مدارس شامل ‌سرویس کتاب، مدرسه، پوشاک، هزینه کلاسهای فوق برنامه و ... باید به این حساب مستقل واریز شود و نظارت بر حساب مدارس از طرف منطقه، استان و وزارت آموزش و پرورش به صورت آنلاین امکان پذیر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امکان کنترل لحظه به لحظه حساب مدارس از طریق نرم افزارهای با امنیت بالا را از ویژگی مهم یکپارچه سازی حسابهای مدارس وجود دارد.

وی افزود: برای مدارس ۷۰ نوع هزینه پیش‌بینی شده و تمامی وجوه دریافتی مربوط به این ۷۰ نوع هزینه به این حساب واریز می شود.

بطحایی با بیان اینکه طبق قوانین بانک مرکزی به سپرده حساب یکپارچه مدارس سود تعلق می‌گیرد تصریح کرد: این سود متعلق به مدرسه و برای هزینه‌های جاری همان مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مسئولیت اصلی اجرای صحیح این طرح به عهده مدیران کل استان، روسای مناطق و مدیران واحدهای آموزشی است.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر