کد خبر: 29395
A

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد: 150هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: از این تعداد ۱۵۰ هزار خانوار فاقد مسکن و حدود ۳۰۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد دارای مسکن نامناسب هستند.

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد: 150هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مراسم واگذاری ۶۰۰ واحد مسکونی مددجویان روستایی استان بوشهر با حضور مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد و فرمانده سپاه پاسداران استان بوشهر برگزار شد.

ابراهیم بازیان در این مراسم با بیان این که تامین مسکن مددجویان تحت حمایت همواره از رویکردهای مهم کمیته امداد بوده است افزود: بودجه بخش مسکن مددجویان از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته  به ۷۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ رسیده است.

 مشاور رئیس و مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال ۷۵ هزار مورد خدمت عمرانی تعریف شده است گفت: ۳۰ هزار مورد از این رقم مربوط به ساخت مسکن است که البته ۱۰ هزار مورد آن در قالب پرداخت وام قرض‌الحسنه انجام می‌شود. همچنین ۴۵ هزار  مورد دیگر شامل ساخت و  تعمیر سرویس بهداشتی، حمام، گازرسانی و حصارکشی است.

بازیان بهبود وضعیت مسکن مددجویان در مناطق محروم روستایی و شهرهای کوچک را از  اولویت‌های کاری کمیته امداد دانست و افزود: برای تحقق این هدف تفاهم نامه‌هایی با ارگانها، نهادها و سازمان‌ها در سطح کشور منعقد شده است.

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور ویژه مددجویان روستایی فاقد مسکن خبرداد و گفت: این تعداد مسکن در هفت استان در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ با سپاه پاسداران  اجرا می‌شود.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با اشاره به اینکه در مرحله اول این تفاهم‌نامه پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان روستایی و مناطق محروم  ساخته می‌شود گفت: تا پایان آذرماه امسال چهار هزار واحد از این تعداد به مددجویان روستایی تحت حمایت کمیته امداد تحویل داده می‌شود.

بازیان با اعلام این که امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ۶۰۰ واحد مسکونی مددجویان استان بوشهر و ۳۰۰ واحد مسکونی به مددجویان استان خوزستان را تحویل داد گفت: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: تامین مسکن مناسب علاوه بر اینکه مکمل خودکفایی اقتصادی خانوارهای مددجو و کاهش هزینه‌های اقتصادی آنهاست موجب توانمندسازی خانوارها در زمینه اجتماعی و فرهنگی هم می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر