کد خبر: 29469
A

مطهری: قانون نانوشته‌ای می‎گوید موتورسواران آزادند| یک نهاد دستور داده که موتورسواران را رها کنید

نایب رییس مجلس با انتقاد از عدم برخورد قانونی با موتورسواران ازسوی راهنمایی و رانندگی، از پیگیری‌های سال‌های قبل خود در این رابطه خبر داد و گفت: رییس وقت پلیس راهور در واکنش به این پیگیری‌ها گفته طرحی برای ساماندهی موتورسواران تهیه و درحال اجرا بود اما از نهادی دستور آمد به‌خاطر این‌که موتورسواران از اقشار مستضعف جامعه هستند، رهایشان کنید. این رویکرد درستی نیست؛ مگر قشر مستضعف جامعه نباید قوانین را رعایت کند!

مطهری: قانون نانوشته‌ای می‎گوید موتورسواران آزادند| یک نهاد دستور داده که موتورسواران را رها کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی مطهری با تاکید بر لزوم حل معضل موتورسواران شهر تهران که با وجود پیگیری‌های متعدد، به‌ دلیل عدم همکاری مدیران سابق شهرداری به جایی نرسید، گفت: این وضعیت نامساعد موتورسواران تهران که بدون رعایت قوانین در شهر تردد می‌کنند، در کمتر کلان‌شهری در سراسر دنیا وجود دارد. این درحالی است که متاسفانه راهنمایی و رانندگی هم آن‌چنان که باید و شاید به این تخلفات رسیدگی نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تاثیر مخرب تردد موتورهای بنزینی بر آلودگی هوای تهران یادآور شد:‌ بخش قابل‌توجهی از آلودگی هوای تهران مربوط به تردد موتورهای بنزینی است و در تمام دنیا موتورهای برقی جایگزین موتورهای بنزینی شده‌اند. شهرداری تهران، شورای شهر و همچنین دولت باید فکری اساسی برای حل این مشکلات کنند. لازم است رعایت قوانین رانندگی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی جدی گرفته شود.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم اعلام کرد: این معنی ندارد که موتورسواران آزاد باشند هر کجا که می‌خواهند بروند و در پیاده‌روها تردد کنند، چراغ قرمز را رد کنند، از ورود ممنوع‌ها عبور کنند. متاسفانه قانون نانوشته‌ای وجود دارد که موتورسواران آزادند.

مطهری در پایان تصریح کرد: در درجه اول باید این موتورهای بنزینی با موتورهای برقی جایگزین شوند و در ادامه نیز لازم است نظارت دقیقی بر تردد موتورسواران اعمال شود تا آن‌ها هم سایر رانندگان موظف به رعایت قانون باشند.

ممنبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر