کد خبر: 29528
A

استاندار جدید تهران: شهر باید از معتادان متجاهر پاک شود/تکریم ارباب رجوع جزئی از حقوق شهروندی است

استاندار جدید تهران با اشاره به اینکه بحث معضل‌ها و آسیب‌های اجتماعی در تهران بسیار جدی است، گفت:‌ از نظر من شهر باید از معتادان متجاهر پاک شود و وجود متکدیان زیبنده شهری همچون تهران نیست. نمی‌گویم آنها را سوار کامیون کرده و به خارج از شهر ببریم به نظر من باید علل شکل گیری آنها ریشه یابی شده و با ایجاد اشتغال و برخورد با کسانی که این متکدیان را سازماندهی می‌کنند این معضل را برطرف کنیم.

استاندار جدید تهران: شهر باید از معتادان متجاهر پاک شود/تکریم ارباب رجوع جزئی از حقوق شهروندی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد حسین مقیمی، استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر اینکه به دنبال راهکارهای مناسب برای حل معضل متکدیان خواهند بود، گفت: نمی‌خواهیم در این زمینه کار مقطعی انجام دهیم بلکه قصد داریم کار اساسی برای حل این معضل صورت دهیم.

 استاندار تهران به معضل آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: بحث معضل‌ها و آسیب‌های اجتماعی در تهران بسیار جدی است از نظر من شهر باید از معتادان متجاهر پاک شود و مسئولیت آن بر عهده معاونت امنیتی است وجود متکدیان زیبنده شهری همچون تهران نیست. نمی‌گویم آنها را سوار کامیون کرده و به خارج از شهر ببریم به نظر من باید علل شکل گیری آنها ریشه یابی شده و با ایجاد اشتغال و برخورد با کسانی که این متکدیان را سازماندهی می‌کنند، این معضل را برطرف کنیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه مردم استانداری را نماینده جمهوری اسلامی و دولت می‌دانند افزود: درست کار کردن ما باعث رضایت مردم از دولت می‌شود. تکریم ارباب رجوع بخشی از حقوق شهروندی است در همین راستا باید همه مدیران بخصوص فرمانداران جلسات هفتگی یا ماهانه مداومی با مردم برگزار کنند. رفتار ما باید در چارچوب رفتار اداری باشد.

او در ادامه به ماموریت‌ معاونت‌های مختلف در استانداری اشاره کرد و افزود: معاونت استانداری وظیفه نظارت و آ‌موزش به شوراهای شهر را بر عهده دارد در همین راستا باید میدان برای شوراها باز شود تا بتوانیم تمام تلاش خود را در راستای اجرای اصل 100 قانون اساسی به کار ببندیم.

استاندار جدید تهران در انتهای سخنانش با تاکید بر اینکه همه تلاش‌ها در راستای افزایش امید در مردم است افزود: اقتدار نظام در این است که علاقمندی مردم به نظام بیشتر شود و اگر مردم گله کردند بدانید یک جای کار ما ایراد دارد. خط قرمز من خلاف است و از هیچ خلافی حمایت نخواهم کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد نپرداختن به بحث مدیریت بحران و تمرکز روی مباحث اقتصادی در استانداری گفت: در جلسات عمرانی به مباحث مدیریت بحران خواهیم پرداخت در این راستا باید حتما در برنامه‌های عملکردهایمان تجدید نظر کنیم تا بتوانیم کمک رسانی و مدیریت بحران را به موقع انجام دهیم.

او همچنین درباره خروج واحدهای صنعتی در راستای حفظ محیط زیست افزود: سیاست های کلان توسط دولت تعیین می‌شود و ما به عنوان مدیران منطقه‌ای مجری تصمیمات دولت هستیم. در همین راستا وظیفه ما آن است که اجازه ندهیم صنایع آلاینده افزایش یابد همچنین صنایعی که دارای آلودگی هستند کنترل شوند اما خروج صنایع به خارج از شهر و تعیین محدوده آنها از اختیارات دولت است و ما در چارچوب سیاست‌های آنها عمل خواهیم کرد.

محسن مقیمی؛ استاندار جدید تهران همچنین در پایان جلسه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز دوم کاری من است و اعضای شورای اداری در واقع مدیران ارشد استان هستند و در این جلسات مسائل اساسی استان را مطرح می‌کنند و این جلسات به مدیران ارشد در راستای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی نظام، برنامه‌های دولت دوازدهم و برنامه‌ها و دیدگاه‌هایی که جناب آقای رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت در مورد استان تهران تصویب کردند و توصیه‌ها و تذکراتی که در مورد این استان دادند تلاش کردیم نظرات و دیدگاه‌های رئیس جمهور را با مدیران در میان بگذاریم تا تصمیماتی در راستای اجرای بهتر برنامه‌های دولت بگیریم تا بتوانیم به اهداف برنامه ششم توسعه نزدیک شده و هماهنگی‌های لازم در دستگاه‌های مختلف اجرایی برای رسیدن به این اهداف صورت گیرد تا راه برای ورود بخش خصوصی و مردم هموار شود.

وی ادامه داد: تمام گفته‌های ما در این جلسه یافتن راهکارهایی برای آن بود که مردم بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند، در هر حال صدور مجوز بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، توصیه ما به مدیران این بود که این مجوزها را در محدوده زمانی مشخص و تعیین شده ارائه دهند و همچنین از مدیران خواسته شد که در تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی دقت لازم به عمل آید و از مدیران خواستیم که با مردم جلسات ملاقات‌های عمومی را برگزار کنند و همچنین تذکر داده شد که شاید نتوانیم به همه اهداف و مسائلی که گفته می‌شود برسیم اما همین که سوال مردم و خواست مردم را بشنویم و پاسخ آنها را بدهیم کار را برای ایشان تسهیل خواهیم کرد.

مقیمی با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته با حضور فرمانداران استان تهران برگزار شده است، گفت: در این جلسه قرار شد جلسه‌های مشترکی شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان‌ها داشته باشند تا مسائل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌ها بررسی شود تا کمبودها و اولویت‌ها مشخص شود و بتوانیم استان را به صورت یکنواخت ببینیم.

استاندار جدید تهران در پاسخ به این سوال که آیا در اداره این استان بااهمیت دیدگاه و رویکرد خاصی د ارد، گفت: ما به عنوان مدیر تکلیف داریم برنامه‌های دولت و قانون را اجرا کنیم. وظیفه ما اجرای تکالیفی است که بر اساس قانون به عهده ما گذاشته شده است. برای مثال در برنامه ششم باید در سال 950 هزار شغل در کشور ایجاد شود و نزدیک به 17 درصد آن سهم استان تهران است. در همین راستا وظیفه ما برنامه‌ریزی در راستای رسیدن به این اعداد و ارقام است. برای رسیدن به این اهداف باید از تمام امکانات خود استفاده کنیم و شوراهای شهر، بخش، شهرستان و استان به واقع می‌توانند در این زمینه به ما یاری کنند چرا که با مردم ارتباط مستقیم داشته و مردم به آنها اعتماد دارند و می‌توانند اعتماد مردم را برای سرمایه‌گذاری جلب کنند ما نیز به عنوان دولت وعده می‌دهیم که فرآیند صدور مجوزها را تسریع کنیم.

او ادامه داد:  شوراها در هر امری که مستقیما با مردم در ارتباط است می‌توانند به ما کمک اساسی کنند در همین راستا باید راه تعامل و همکاری با شوراها مشخص شود اختیاراتی به آنها واگذار شده تا آنها را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر