کد خبر: 29531
A
معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی هشدار داد

احتمال شیوع آنفولانزای پرندگان در کشور با ورود فصل سرما

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به فراسیدن فصل سرما احتمال شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور وجود دارد به همین منظور از دو ماه پیش ستادهای آنفولانزای ملی، استانی و شهرستانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

احتمال شیوع آنفولانزای پرندگان در کشور با ورود فصل سرما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، قاسم رضائیان در نشست خبری روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: در سال 2017 بیش از 60 کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی درگیر آنفولانزای فوق حاد پرندگان بودند و برخی از آنها کماکان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: با ویژگی فیزیکی که این بیماری دارد و با توجه به اینکه بقایای آن می‌تواند در فصل سرما حضور داشته باشد به دارندگان طیور کشور هشدار می‌دهیم که با آغاز فصل پاییز و سرما احتمال شیوع دوباره این بیماری وجود دارد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: از دو ماه قبل ستادهای آنفولانزا در سطح شهرستان و استان و ملی فعالیت خود را در این باره آغاز کرده‌ا ند و نشست‌های آموزشی مختلفی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: برای مهیا کردن صنعت طیور کشور برای مقابله با بیماری آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان پیشگیری مدنظر ما است که این امر به شکل جد دنبال می‌شود.

رضائیان گفت: پیش‌بینی‌های اعتباری نیز در دولت انجام شده است بنابر این مشکل خاصی در این زمینه نخواهیم داشت.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اخبار فضای مجازی درباره شروع بیماریهای دامی گفت: انتشار این اخبار نادرست و باعث وحشت مردم می‌شود.

رضائیان گفت: برداشت میگو در استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر به پایان رسیده است؛ اما اتفاقی که در این زمینه افتاده آن است که امسال در زمینه بیماری لک‌سفید میگو به حداقل خسارت را داشتیم و درگیری مزارع‌ میگو از 202 مورد سال 94 به 8 واحد در سالجاری کاهش یافته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر