کد خبر: 29532
A

مرگ کودک سه ساله در درگیری ناجا با مظنونان قاچاق سوخت /دادستان ایرانشهر: با ماموران متخلف برخورد می‌شود

در جریان درگیری نیروی انتظامی با فردی که مظنون به قاچاق سوخت و اتباع افغانستانی از مرز به داخل کشور بوده است، یک پسر بچه سه ساله جان خود را از دست داد.

مرگ کودک سه ساله در درگیری ناجا با مظنونان قاچاق سوخت /دادستان ایرانشهر: با ماموران متخلف برخورد می‌شود

دیده بان ایران: پنجشنبه شب 6مهرماه جاری نیروی انتظامی شهرستان ایرانشهر در تعقیب یک مظنون به خانه‌ای که او در آنجا پناه گرفته، حمله می‌کند.

فرد مظنون شغل کاذب گازوئیل کشی (قاچاق سوخت) یا افغان کشی (قاچاق اتباع افغانستانی از مرز به داخل کشور) داشته است.

پاسخ دادستان ایرانشهر به برخی حواشی

دادستان ایرانشهر درباره این حادثه به خبرگزاری میزان گفت: این افراد دارای چندین فقره پرونده در زمینه آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه و قتل در حوزه قضایی ایرانشهر، چابهار و نیک شهر داشتند که با رصدهای اطلاعاتی و ردیابی توسط ماموران، منزلی که در آن پنهان شده بودند، محاصره شد.

خانی همچنین گفت: اشرار پس از خروج از منزل و اطلاع از حضور ماموران اقدام به تیراندازی می‏‌کنند و در حین درگیری، کودکی داخل خودرو بوده که متاسفانه کودک نیز کشته می‏‌شود.

درگیری یک ساعت به طول انجامید و درنهایت کودک نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت که در این خصوص پرونده‎‎ای تشکیل و در حال رسیدگی است.

در این رابطه قانون به کارگیری سلاح تکلیف را مشخص کرده است و اگر ماموران قانون را رعایت کرده باشند درنهایت سازمان نیروی انتظامی محکوم به پرداخت دیه طفل خواهد شد؛ در غیر این صورت طبق قانون با ماموران متخلف برخورد خواهد شد.

چنین عملیات‌هایی باید با برنامه‌ریزی منسجم و اصولی انجام شوند

محمد نعیم امینی‌فرد (نماینده مردم ایرانشهر) در گفتگو با خانه ملت درباره جزئیات درگیری نیروی انتظامی با شرور مسلح در ایرانشهر، گفت: فردی که تحت تعقیب نیروی انتظامی بود، پرونده مشخصی داشته است. او در این درگیری کشته شد، اما متاسفانه در این درگیری یک کودک و پدر خانواده نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که این عملیات منجر به فوت یک کودک و پدر خانواده شده است، تصریح کرد: از نیروی انتظامی تشکر می‌کنم که با تلاش خستگی ناپذیر امنیت و آرامش مردم را تامین می‌کند اما در منزل فرد شرور زن و کودکی و اهالی خانه حضور داشتند و باید نیروی انتظامی به نحوی عمل می‌کرد که آسیبی به سایر اهالی خانواده وارد نمی‌شد. در واقع انجام چنین عملیات‌هایی باید با برنامه‌ریزی منسجم و اصولی انجام شود.

بیانیه فرماندار ایرانشهر

 در همین ارتباط نبی‌بخش داودی (فرماندار ایرانشهر) در این باره بیانیه‌ای منتشر کرد که در زیر می‌آید:

با سلام و عرض تسلیت ایام سوگواری عاشورای حسینی و ابراز تاسف از قتل و تبریک شهادت طفل معصوم مرتضی روستا در درگیری پنج شنبه شب ایرانشهر باستحضار عزیزان می‌رسانم:

هیچ فردی از کشته شدن شهروندان خوشحال نخواهد شد و نظام و دولت‌ها  وظیفه ذاتی‌شان برقراری آرامش و امنیت است مگر زمانی که شهروندی مرتکب جرمی شود و حاضر به تسلیم خود به قانون نباشد و قانون تعقیب ملحوظ نظر قرار گیرد، ای‌کاش قبل از این اتفاق عزیزان و دلسوزان فرمت‌های قانونی قضیه را پیگیری و زمینه رضایت طرفین دعاوی را جلب و زمینه تامین شان فراهم می‌شد و حداقل شاهد قتل طفل معصوم نمی‌بودیم در هر حال در اولین لحظات بعد از این رویداد شورای تامین شهرستان با بررسی ابعاد قضیه وارد شور و جلسه شد و قضیه قتل مرتضی و پیگیری حق و حقوق قانونی وی از طریق مجاری قانونی باتفاق اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت، امیدواریم جهت جلوگیری از تکرار این قضایا دلسوزان جامعه شرایط تسلیم و تامین تمامی مجرمین به حقوق و نوامیس شهروندان را با توجه به رافت و عطوفت اسلامی پیگیری کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر