کد خبر: 29553
A

مدیرعامل بیمه سلامت ایران: 7 میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حدود 38 میلیون نفر در ایران تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در این میان صندوق روستاییان با 22 میلیون نفر بیشترین حجم را دارد؛ اما در حال حاضر 7 میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران: 7 میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، طاهر موهبتی در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: آن‌گونه که در برنامه ششم تکلیف شده، امیدواریم تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه، نظام ارجاع الکترونیک در کل کشور فراگیر شود. استان گلستان اولین استانی است که شاهد اجرای استقرار نظام ارجاع الکترونیک در آن هستیم.

وی با اشاره به این‌که یکی از احکام برنامه ششم هم استقرار نظام ارجاع الکترونیک است، افزود: در حال حاضر این طرح  در سه شهرستان آق‌قلا، علی‌آباد کتول و بندر ترکمن شروع شده است و تا پایان آبان شاهد تحقق کامل نظام ارجاع الکترونیک در کلیه شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاها خواهیم بود.

موهبتی تصریح کرد: یکی از احکام مهمی که در بیمه سلامت داریم پوشش اجباری بیمه سلامت برای آحاد ایرانیان است که نیازمند اعتبارات موردنیاز خواهد بود که در رویکرد بودجه سال 97 موردنظر است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیمه اتباع بیگانه در کشور به خوبی در برنامه ششم دیده شده که در حال فراهم شدن زیرساخت‌ها و بحث‌های نرم‌افزاری است و به‌زودی با تصویب هیأت دولت، عملیات اجرایی پوشش بیمه‌ای اتباع بیگانه در کشور را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این‌که 7 میلیون نفر امروز در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، گفت: در این حرکتی که برای بیمه رایگان انجام شد، حدود 11 میلیون نفر بیمه شدند. در حال حاضر در صندوق بیمه همگانی 8 میلیون و 800 هزار نفر بیمه شده‌اند که این افت موجود نشان دهنده این است که بخشی از جامعه تحت پوشش بیمه نیستند ولی وقتی بالقوه نگاه می‌کنید همه ایرانیان تحت پوشش حساب می‌شوند.

موهبتی عنوان کرد: در موضوع استقرار نظام ارجاع چون یک قاعده جدیدی در مراجعه مردم به بخش‌های مختلف پزشکی دیده می‌شود، طبیعتا این قاعده‌مند کردن نیازمند این است که رفتار مردم متفاوت شود و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: شاید در کوتاه‌مدت آن‌طور که در مورد کاهش هزینه توسط استقرار نظام ارجاع الکترونیک انتظار می‌رود، ممکن نباشد ولی استقرار این نظام در مرحله اول به سلامتی مردم خیلی کمک می‌کند و ارجاعات ناصحیح را کاهش خواهد داد و طبیعتا مقداری از هزینه‌ها به خاطر این ارجاعات است.

وی تاکید کرد: در بحث نیازهای زیرساختاری برای این طرح علاوه بر نیاز به پزشک و کلینیک، بحث IT اهمیت بسیاری دارد.

موهبتی در ادامه گفت: حدود 38 میلیون نفر در ایران تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در این میان صندوق روستاییان با 22 میلیون نفر بیشترین حجم را دارد. در استان گلستان یک میلیون و 220 هزار نفر یعنی بالغ بر 63 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه هستند.

وی با اشاره به این‌که در سطح کشور حدود یک‌میلیون نفر از اتباع بیگانه تحت پوشش بیمه هستند، گفت: حدود 1400 نفر از اتباع بیگانه در استان گلستان تحت پوشش بیمه هستند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این‌که حدود 42 هزار مرکز طرف قرارداد داریم، تصریح کرد: 95 درصد از بودجه بیمه سلامت را دولت تامین می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر