کد خبر: 29567
A
رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران:

فقر، شیوع اختلالات روانپزشکی را ۱.۵ برابر می‌کند

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران با اشاره به تأثیر آسیب‌های اجتماعی بر سلامت روان مردم گفت: بر اساس شواهد موجود، فقر، شیوع اختلالات روانپزشکی را ۱.۵ برابر و بیکاری، شیوع اعتیاد و اختلالات روانپزشکی را ۲ تا ۴ برابرمی‌کند.

فقر، شیوع اختلالات روانپزشکی را ۱.۵ برابر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکترمریم رسولیان در آستانه برگزاری سی و چهارمین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران اظهار داشت: از ویژگی‌های همایش امسال این است که رویکرد اجتماعی به سلامت روان به صورت برجسته در این همایش مطرح و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: سمپوزیومی با موضوع مطالبات سلامت روان از دولتمردان و یک پانل نیز تحت عنوان خشم در سی و چهارمین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران خواهیم داشت.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد: نقش عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و سلامت روان قابل تردید نیست و برای پیشگیری از بروز مشکلات در حوزه سلامت روان، توجه ویژه به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت روان حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود، بیکاری، شیوع اعتیاد و اختلالات روانپزشکی را ۲ تا ۴ برابر کرده و این یافته موید این است که اختلالات روانپزشکی ارتباط مستقیم با فقر و بیکاری دارد.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران خاطرنشان کرد: روانپزشکان در کاهش بیکاری و فقر نقشی ندارند، ولی وظیفه اجتماعی ما حکم می‌کند تا تاکید کافی بر این موضوع داشته باشیم که برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا باید برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد، در این صورت است که اختلالات روانپزشکی نیز کاهش می‌یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن علمی روانپزشکان ایران، رسولیان گفت: دستگاه‌های زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روانپزشکی ناشی از آن نقش دارند که با یک اقدام منسجم و برنامه‌ریزی مدون می‌توان در جهت کاهش این مشکل گام‌های بلندی برداشت.

سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران ۲۵ تا ۲۸ مهر در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر