کد خبر: 29696
A
رییس کل دادگستری استان گلستان خبر داد

صدور رای در پرونده موسوم به قتل های سریالی گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه انقلاب گرگان رای پرونده 8 هزار صفحه ای موسوم به قتل‌های سریالی گلستان را صادر کرد.

صدور رای در پرونده موسوم به قتل های سریالی گلستان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  به نقل از دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم  را به اعدام در ملاءعام و متهم ردیف سوم  را به نفی بلد (تبعید) محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این باند سه نفره، 80 فقره سرقت مسلحانه و 13 قتل را در فاصله سال های 79 تا 94 در استان های گلستان و مازندران مرتکب شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور از بهمن 95 در دادگاه انقلاب گرگان به اتهام افساد فی الارض و محاربه آغاز شده بود. حکم صادر شده در دادگاه انقلاب ، قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

هاشمیان با بیان اینکه با صدور این حکم پرونده اعضای باند در دادگاه انقلاب بسته شد، افزود: این پرونده برای رسیدگی از جنبه خصوصی جرم در مورد قتل ها و سرقت ها به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد.

وی گفت: اعضای باند معروف به " قتل های سریالی"، بهار 94 به دنبال تشکیل پرونده قتل راننده سواری در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته هاشمیان، بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان نشان داد که با این اسلحه، در سال های گذشته نیز چندین سرقت مسلحانه و قتل در استان های گلستان و مازندران انجام شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد:  بررسی‌ها نشان داد، این فرد از چند سال پیش همراه پسرش و فرد دیگری اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرد که در یک عملیات ضربتی، آن ها نیز دستگیر شدند.

هاشمیان افزود: اعضای این باند، دام، انواع ماشین آلات کشاورزی، موتور آب، موتورسیکلت و خودروهای سواری را سرقت می کردند و در صورت مقاومت مال باختگان آنان را نیز با اسلحه به قتل می رساندند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر