کد خبر: 29870
A

کشف تعداد زیادی «آر‌پی‌جی» از یک باند قاچاق موادمخدر/ افزایش ۳۴۰درصدی داروها و آمپول‌های مخدر

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص مخدر«گل»، گفت: هر چند کاشت وسیع گل در ایران به هیچ عنوان گزارش نشده اما کشفیات سه ماهه اخیر حشیش و ماری جوانا در کشور قابل توجه و هنوز سهم واردات حشیش زیاد است و به همین دلیل مردم باید کاملا این مخدر را بشناسند.

کشف تعداد زیادی «آر‌پی‌جی» از یک باند قاچاق موادمخدر/ افزایش ۳۴۰درصدی داروها و آمپول‌های مخدر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پرویز افشار در نشست خبری امروز خود به تشریح برنامه‌های شش ماهه نخست سال جاری ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت و در حوزه «مقابله با عرضه» گفت: طی شش ماهه سال جاری مجموعا کشفیات پنج دستگاه شامل وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، بسیج، گمرک و سازمان زندان‌ها 395 هزار و 184 کیلوگرم بوده که در مقایسه با شش ماهه نخست سال 95 رشد 11 درصدی داشته است.

وی همچنین با اشاره به رشد 37 درصدی کشف مخدر «مرفین» نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: کشف شیشه با 25 درصد رشد و کشفیات تریاک نیز 12 درصد رشد داشته است اما در کشفیات هروئین و شیشه با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه نبوده‌ایم.

رشد 340 درصدی کشف داروها با کاربردهای دوگانه (مخدر)

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با بیان آنکه در شش ماهه نخست سال جاری کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی رشد 9 درصدی داشته است، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری وزارت اطلاعات با 80 درصد رشد کشفیات مواد مخدر بیشترین میزان رشد مکاشفات را در میان سایر دستگاه‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

افشار همچنین در خصوص کشفیات قرص‌ها و آمپول‌ها نیز گفت: در کشفیات قرص و آمپول‌ و داروهایی با کاربردهای دوگانه، میزان کشفیات با رشد فزاینده‌ای مواجه بوده است به طوریکه در شش ماهه نخست سال جاری کشفیات این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 340 درصد رشد داشته است.

به گفته وی کشف مواد پیش ساز تولید مخدرهای صنعتی نیز با رشد 235 درصدی همراه بوده است.

رابطه قاچاق موادمخدر با تروریسم و قاچاق اسلحه

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین تاکید کرد: درگیری‌های مسلحانه در شش ماهه نخست سال جاری به دلیل انجام عملیات متمرکز کمتر شده و 25 درصد کاهش داشته است. این در حالیست که شاهد افزایش میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که این موضوع نشان از هدفمند شدن مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ضربه زدن به باندهای اصلی قاچاق است، زیرا علاوه بر کاهش عملیات‌ها ، تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق مواد مخدر نیز کاهش 15 درصدی داشته که این مسئله نیز نشان می‌دهد که باندهای بزرگ قاچاق زیر ضربه نیروهای مقابله‌ای قرار گرفته‌اند.

افشار از کاهش 15 درصدی کارگاه‌های تولید شیشه و هروئین در کشور خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش 20 درصدی شهدای مبارزه با مواد مخدر نیز بوده‌ایم؛ که البته علی رغم کاهش این آمارها شاهد افزایش کشفیات اسلحه و مهمات از باندهای قاچاق مواد مخدر تا 18 درصد هستیم که این افزایش نیز نشان دهنده ارتباط اساسی قاچاق مواد مخدر با تروریسم و قاچاق اسلحه است.

وی در خصوص اموال ضبط شده قاچاقچیان نیز گفت: خودروهای توقیفی و وسایل‌های ضبط شده از قاچاقچیان نیز در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 18 درصدی داشته است.
رشد دستگیری متهمان موادمخدر

به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر دستگیری متهمان مواد مخدر نیز در سال جاری نسبت به شش ماهه نخست سال قبل رشد هشت درصدی داشته است.

کشف تعداد زیادی آر پی جی و گلوله آکبند از یک باند قاچاق موادمخدر در سراوان

 افشار در ادامه به ارتباط نزدیک میان قاچاق مواد مخدر و گروه‌های تروریستی سازمان یافته تاکید کرد و گفت: این موضوع را به مجامع بین‌المللی گزارش کرده‌ایم به طوریکه چندی پیش در شهرستان سراوان 500 کیلوگرم تریاک از یک باند قاچاق کشف شد اما در کنار آن تعداد زیادی اسلحه همچون آر پی جی و گلوله و ... نیز که به صورت آکبند بودند نیز کشف شد که البته در یک درگیری مسلحانه میان این قاچاقچیان و وزارت اطلاعات این سلاح‌ها در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفت.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر