کد خبر: 29898
A

یک عضو کمیسیون اجتماعی: مردم نباید بدون آگاهی انفاق کنند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۵ درصد متکدیان جزو مافیا هستند و مردم نباید بدون آگاهی انفاق کنند.

یک عضو کمیسیون اجتماعی: مردم نباید بدون آگاهی انفاق کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی رستمیان اظهار داشت: تکدی‌گری چالش و پدیده شوم اجتماعی است که با آن روبرو هستیم. 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تهران کودکان کار، خیابانی و متکدی را می‌بینیم و این در حالیست که ۷۰ درصد متکدیان تبعه خارجی(افغانی یا پاکستانی) هستند و چهره شهرها را نامناسب کردند. 

رستمیان گفت: تاکنون برخورد خوبی صورت گرفته اما کافی نیست و باید عزم جدی باشد تا تکدی‌گری جمع شود. 

وی اظهار داشت: مشکل فرهنگی و اجتماعی داریم و چنانچه مردم به این افراد کمک نکنند خود به خود جمع می‌شوند که از یک طرف دولت و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و از طرف دیگر مردم هستند که باید دست به دست هم دهند و با این پدیده مقابله کنند. 

رستمیان عنوان کرد: متکدیان مافیایی هستند که این کودکان را اجاره می‌کنند و آنها را سرچهارراه‌ها قرار می‌دهند تا اقدام به تکدی‌گری کنند. 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این افراد وجهه شرعی ندارند بلکه مافیا هستند و چنانچه مردم می‌خواهند کمک کنند باید به کمیته امداد، بهزیستی و ایتام تحت حمایت نهادهای اجتماعی کمک کنند. 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضعف اصلی دستگاه‌های اجرایی از وزارت کشور گرفته تا بهزیستی، ناجا و... واقف نبودن به کار فرهنگی است و باید مردم آگاه شوند که این افراد متکدی هیچ‌گونه وجاهتی ندارند و باید با کمک دستگاه‌های اجرایی و مردمی با این مهم برخورد شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر